Quarter sto.

åke

Trådstartare
Vi har ett QH sto som skall föla. Vi har avlat ganska mycket så kunniga är vi. Nu är det så här med detta sto att han har knappt några juver alls. Hon är beräknad den 24e. Jag har pratat med lite folk som påstår att jusst denna ras kan lägga sitt juver väldigt sent. Från några minuter innan fölning till någon timma efter fölning. Hur vanligt är detta? Våra ston brukar ju ha stora juver innan fölning så man är ju lite fundersam.

Sv: Quarter sto.

Oftast får dom flesta ston som är sena med att få juver åtminstone 1vecka innan. Men då är det nog så att hon kommer gå över tiden. Om inte annat så se till att ha mjölk ersättning hemma. finns oftast på odal-granngården att köpa nu under fölsäsongen. Hoppas det går bra.Lycka till. Berätta gärna hur det gick sen.

Råmjölk har vi i frysen. Jag är inte orolig för att hon inte skall komma igång med mjölken för det tror vi alla gånger att hon gör. Jag var mer ute efter om detta var vanligt för rasen. Att hon kommer att gå över är jag ganska säker på.

hej
har inte hört att det skulle vara rasspecifikt. Det är nog individuellt.
Själv har jag tre att basera egna erfarenheter på, samt ett antal bekanta med q-ston. Det varierar från två-tre veckor före, ner till dagarna före.
Håller tummarna att allt går bra!, lägger du upp på föl-tråden?

I natt så fölade äntligen stoet. Hon har fortfarande små juver och jätte små spenar. Men fölisen kommer åt att äta ändå som tur är.

I natt så fölade äntligen stoet. Hon har fortfarande små juver och jätte små spenar. Men fölisen kommer åt att äta ändå som tur är.

Stort grattis till fölisen:bow:
Men vad bidde det:confused::)

Men hänsyn till ägarna som inte vill veta färg och kön innan dom kommer på lördag så kommer jag att lägga ut bilder och mer info på lördag kväll på hemsidan.

Ååå så söt:love:
Och vad arg han såg ut på ena bilden...väckt på sängen el?:rofl:

Lille sötingen....vad tyckte dom om honom? Blev de glada?
Har du hört nåt angående färgen?

Maken har ju semester nu så det blir lättare för oss att komma iväg..inga tider att passa så...vi kommer snart och hälsar på nu när alla tre är "kläckta" ;)

Hej.
Jag har lagt in lite mera bilder på hemsidan nu. Dom ligger i galleriet under Beas föl. Ja, dom var här i går och var jätte glad över den lille. Jag tror att den kommer att bli jätte mörkbrun/svart. Men vi får väl se. Ja, ni måste komma ut en dag nu. Snart flyttar ju Caramia och Wazilia med ju.

Någon som vågar gissa vad det kan bli för färg på den lille? Nu är han svart runt ögonen.

Det är nog inget rasspecifikt utan högst individuellt. Hade ett förstagångssto hemma som började få juver långt innan magen började växa... Men såg på bilderna att allt gick bra! Grattis ;) Malin

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 223
Senast: Moa092
·
Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 543
Senast: Narcissa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 679
Senast: machafuko
·
Avel Hej! Då både jag och de 5 veterinärerna jag pratat med är förvirrade så skriver jag här i hopp om lite klarhet. Jag har ett sto som...
2
Svar
32
· Visningar
4 775
Senast: Nariko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?