Qualle, Cicero van T & L eller andra?

copernica

Trådstartare
Tycker Qualle ser ut som en väldigt fin hingst, och har funderat lite på honom som framtida far till ett föl, om det inte kan komma mycket negativt ut av följande kombination. En annan hopphingst jag har funderat på är norska hingsten Cicero van T&L. Någon som kan säga något om hästarna i hans stam? Stam kan ses här http://home.no.net/lojtnant/hingster.htm

Eventuellt andra hingstar man ha ögona på?

Mitt sto är Carte d'Or - Lanskoy - Good Future
Fullständig stam och bild hittas på http://www.allbreedpedigree.com/gato+de+la+ninja

Sv: Qualle, Cicero van T & L eller andra?

Måste hålla med dig! Har seminerat mitt sto med Qalle :D ! Tyckte han såg burkig och tråkig ut i hingstkatalogen, men kollade på honom i Norrköping och fick helt annan uppfattning!

Från Danmark kan det ju vara lite krångligt med skick och sånt, sa de till mig när jag kollade på en från Danmark.

Du har inte funderat på Camaro M? Eller Cartier?
Hur stort är ditt sto? Cartier ska ge högställd och ädla föl iallafall. Jag valde dock att vänta och se lite mer vad han ger först.

Cicero står i Norge, ungefär tre timmar från jag bor. Jag bor också i Norge ;) Glömde skriva det, så det är eventuellt Qualle jag måste ha tillskickat. Är det krångligt över gränsen?

Mitt sto är ca 165 vill jag tro (har inte mätt henne, men hennes mamma var ugefär så, och Carte d'Or är väl 168 eller 169. Dock är hon fortfarande lite högra bak), och ganska grov vill jag nog tycka, fast jag vill hällre ha en häst av grövre typ än typ fullblod

Camaro M och Cartier har jag inte funderat så mycket på. Var hittar jag info om dem?

Jag såg en bild på en Alcatraz-son som hette.. ehh... Au.. Jaja han stod på samma station som Löjtnantshjärta (?). Han såg otroligt läcker ut och verkade ha bra stam, och låg tydligen bra till i "tyska blupen" i både hopp o dressyr. Det är en hingst som jag absolut kunde tänka mig att titta närmare på. Attan att jag bor så långt från Norge, gräset är ju alltid grönare.. ;)
U

Qalle är en av mina favoriter, snyggare än sin far, och förhoppningsvis nedärver han sitt temperament lika starkt som far sin. ;)

En annan hingst jag är förtjust i är A Dur, MEN har bara sett honom på bild, så jag är lite osäker på exteriören.

Jaja om man läst ordentligt så hade jag sett att hingsten jag finderade på fanns på samma station som du skickat länk till:
Aurelio var det jag menade.. Skyller på febern. Är han lika läcker som han verkar?
U

Såg att tråden var gammal men vill bara säga att jag har ett sto som betäcktes med Cicero så om du är intresserad så hör bara av dig!

Jag bara undrar om du menar Qalle e Quite Easy?

Liknande trådar

Avel Hoppas detta passar in här, men jag vill gärna veta mer om mitt sto's inriktning, och vad man bör tänka på vid framtidig avel, eller vad...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Cat_and_rat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V