B
bussig
Ni som har avkommor efter Qalle. Vad har ni fått för poäng och kritik. Är mycket intresserad av det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen själv- men funderar att ta Qalle nästa år till mitt sto. Såg en på gotland som fått bra poäng. 49 p (gotlands varmblodsförening)Veronika skrev:Min fick 878877=45 poäng på fölvisningen i år.
Född i Juni o var 8 veckor på visningen o fick följande kritik:
Typ: Ädel, välprop, ngt outv. för sin ålder.
HHB: Uttrycksfullt huvud, ngt rak hals, ganska välliggande bog.
Extr o rörelser: Korrekt fram, för dagen ngt instabil bak.
Skritt: Ren o rörlig.
Trav: Taktmässig, ganska rörlig, önskemål om bättre bärighet.
Galopp: Välbalanserad, ganska avspänd.
Har du själv någon avkomma efter honom så är vi nyfikna på att veta mer om den
Amiral- Furidant. Tuff men snäll och sansad.Vad har du för sto? Stam? Temperament osv?
Ja, visst är det bra att de har bilder på föl efter hingstarna. Min Qalle-avkomma finns med, Qruella, men hon har förändrats och ser inte alls ut så längre, mer lik far sin numera. Jag borde kanske skicka in en ny bild.
Bild på min lilla fölisDet jag främst oroar mig för är:
1, Storlek - har han gett mindre än era ston?
(Mitt sto är minst-sto, hingst och halvsyskon är alla större)
Vet inte med min avkomma ännu eftersom han bara är 3 mån, mitt sto är oxå litet (160 cm)
2, Vissa påstår att han kan ge FÖR kort rygg? Nån som vet om det stämmer??? (Mitt sto är högsställd men ej specielltkort i ryggen)
Han rekommenderas väl främst till stora långlinjerade ston men mitt sto är varken eller kan jag tycka
3, Skulle även vara intressant att veta om någon har åsikt om vilket TEMPERAMENT han förvärvar. Mitt sto är het och skarp och har extremt hög rang, medan hennes halvbröder är lite små mesiga - har ni sett skillnad mellan era hingst- respektive stoföl?? Har själv träffat en tvåårs hingst e Qalle som var som en stor hund!
Mitt sto är oxå lite skarpt o ranghög, fölet verkar än så länge cool o trevlig
Hoppas att någon kan lugna ner mig, det här måste ju vara värre än att skaffa barn själv Bara 8 mån kvar... Får nog hålla mig till att köpa klara unghästar i framtiden, annars blir man ju galen av allt som kan gå fel....
Jag hade en fölunge efter Qalle. Fick avliva honom pga brutet bakben. Mycket tråkigt. Men. Vi fick högst poäng här på gotland med denna fölunge. 49 p. Stoet som vi lånat är e Amiral- Martini. Hon är inte särskilt stor ( 162 ) Ganska kort i sin rygg. Medelgångarter. Och när vi ringde flyinge och rådfrågade så tyckte dom inte vi skulle ta Qalle som hingstval. Det förstår vi att dom tyckte. Med tanke på hur stoet såg ut. Men vi tänkte vi måste prova eftersom detta måste vara en multihingst. Och vi fick en stor hingstunge. Stora luftiga gångarter. Mycket fin sportmodell. Så det finns inga garantier. Lycka till.Intressant tråd!
Väntar mitt allra första föl i början av juni -07 efter Qalle. Har varit lite orolig att det inte blir bra, men det visar sig väl. Velade en evighet innan jag bestämmde mig. Stoet är e:Bugatti (Almé Z - Mowgli) och ue: am. varmblods hingst. Tänkte inte avla på henne pga stammen, men hon hoppar super och är jättefin extriört (minus för storlek=157) och jag älskar hennes vilja och kämparglöd, så mitt enda försvar är att jag trivs så enormt med henne och att jag skall behålla den själv.
Det jag främst oroar mig för är:
1, Storlek - har han gett mindre än era ston?
(Mitt sto är minst-sto, hingst och halvsyskon är alla större)
2, Vissa påstår att han kan ge FÖR kort rygg? Nån som vet om det stämmer??? (Mitt sto är högsställd men ej specielltkort i ryggen)
3, Skulle även vara intressant att veta om någon har åsikt om vilket TEMPERAMENT han förvärvar. Mitt sto är het och skarp och har extremt hög rang, medan hennes halvbröder är lite små mesiga - har ni sett skillnad mellan era hingst- respektive stoföl?? Har själv träffat en tvåårs hingst e Qalle som var som en stor hund!
Hoppas att någon kan lugna ner mig, det här måste ju vara värre än att skaffa barn själv Bara 8 mån kvar... Får nog hålla mig till att köpa klara unghästar i framtiden, annars blir man ju galen av allt som kan gå fel....
Ja- det var i fredags. Två veckor efter fölbesiktningen. Vi hittade honom liggande i hagen. Kunde inte resa sig. En timme tidigare såg jag honom hur lungn som helst skritta brevid stoet. Vi har bra stängsel- jämn fin mark. Vi fattar inte. Han måste ha brallat och kommit olyckligt fel.Tråkigt med din fölunge. Var det i år som du förlorade din fölunge?