Pyroman....?

Sv: Pyroman....?

Usch ... jag börjar nästan gråta.
Jag kan verkligen förstå din systers känsla. I våras brann min pappas båtverkstad/arbetsplats upp. Massa virke, arbetsmaterial, vår enda bil, garaget, en segelbåt som pappa helrenoverat själv och knappt blivit invigd, bo-delen med sovrum, kök och mulltoa, maskiner och verktyg värda många 10 000-tals kronor... :cry:
Det enda man kan göra är att tacka högre makter att ingen person (eller i din systers fall även hästar) kom till skada.

Usch och fy. Stackars din syster!
Hoppas innerligt att det inte var en pyroman utan "bara" en olycka. :crazy:

Knapplån...

Usch vad hemskt och tråkigt....:(:mad::cry:
Tur att ingen skadades iaf och hoppas att ni kan lösa allt inför vintern nu...

Usch jag hörde om detta, tur i oturen att det inte fanns några hästar där inne! Pratade med Henke (din systers gamla brandman ;)) igår och han sa att det är ju sällan det går att göra något när det brinner i gamla ladugårdar, bättre bränsle finns ju inte. Vad jag har förstått kommer de inte heller utreda hur det gick till då de antar att alla bevis försvann i branden?

Vi får verkligen hoppas att det inte är en pyroman i farten igen!

I Natt brann ett stall med 2 hästar upp här i Karlstad ja båda hästarna brann inne men vad som hände vet jag ej ännu. MEN FYYYYY..:cry:

Ja jag hörde av en gammal dam att det härjade en pyroman i våra trakter för x antal år sedan, spm bara eldade upp ladugårdar och honom fick dom aldrig fast.:(

Kvalificerat skitsnack tycker jag att alla bevis har blivit förstörda i branden, brist på resurser snarare.
Dessutom var det ju brandmännen som sa att dom låter det brinna ned till grunden så det blir mindre arbete med att röja.

Hoppas íaf att han har fel,för enligt en heltidsbrandman som Tess pratat med så ska riktiga brandtekninker komma och undersöka.

I Natt brann ett stall med 2 hästar upp här i Karlstad ja båda hästarna brann inne men vad som hände vet jag ej ännu. MEN FYYYYY..:cry:

Jag tänkte direkt på mina två hästar: -Herregud har stallet brunnit ned! :crazy: Men så insåg jag att sambon hade nog sagt ngt om det i morse isf när han kom från utsläppet. ;)

Ja, han sa att det bara var att låta brinna ner. (Han hade ju iof inte varit med) och att de alltid gör så med gamla ladugårdar. Tydligen går det ju så jävla fort att de sällan hinner börja innan det är nerbrunnet (just gamla ladugårdar). Men varför de inte försöker kan man ju alltid fråga sig.

Borde ju kunna finnas massa spår runt omkring kan man ju tycka, eftersom man aldrig kan utesluta att någon tänt på. Man får ju hoppas att det är brandtekniker som tar beslutet om att undersöka eller inte, den kompetensen har ju inte brandmännen. Antar jag i alla fall.

Jag hoppas det löser sig till det bästa!

Jag börjar bli lite orolig jag också, såg i tidningen att det har brunnit ner ytterligare en ladugård i våran lilla kommun. Bara olyckshändelse eller någon som tänt på:confused:

men usch bara det inte händer ngt me vårat stall. om d nu e ngn pyroman som härjar, vågar ju knappt ha hästarna inne.. Vi har d stallet i långaryd, där ve nissastigen ..

Det var utanför Torup mot Falkenbergshållet,vägen där man kan svänga mot drängsered(tror jag),där bodde ingen men familjen skulle flyttat in snart.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 175
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 766
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst