Pygméliljor??

Gnist

Trådstartare
Påskliljorna har börjat blomma, men i miniformat :eek:

minililja1.jpg

minililja2.jpg

Stammen är alltså bara några cm hög och blomman som en tumnagel :crazy:

Vad har hänt måntro??

Sv: Pygméliljor??

Vi har oxå såna!! Dvärgpåsklilja sa mamma att det var :D De är så söta! Våra är till o med mindre än pärlhyacinterna :banana:

Vilka underbara små saker :love: Aldrig sett så små jag heller. Underbar bild med tändsticksasken också! :laugh:

Oj jag trodde det var téte a téte först (reservering för appostrofer på fel ställen), men den där är ju verkligen mini-mini!!!

Samma sak har hänt hemma hos mej, de vanligtvis normala stora påskliljorna är verkligen minimin!
Kan det vara Anundsjöluften.... ???:idea:

Vilka häftiga :love: läste i en trädgårdsbok (vårfloran) att det finns endemiska (på ett ställe) små mini-påskliljor om det var i Portugal? Men jag vet inte om det var så små, utam, mer sådnana man kan köpa miniatyr (om de nu inte har krympmedle på dem som på många andra av våra vanliga rumsväxter?).

Ja, vem vet?? Förvånad blev jag i alla fall.

Tänkte mig maffiga påskliljor och så kommer dessa pluttar :rofl:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag... 5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 348
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Alltså, hur göra man för att bemöta negativa människor? Jag tar åt mig så fruktansvärt. För många år sedan gick jag på öppen trädgård... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 553
Senast: Gunnar
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Kajsalisa
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka