Hagstadius
Trådstartare
Hur ofta putsar/smörjer ni hundens lädersaker? Hur ofta tvättar ni hundens t.ex täcken osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha joMen köper kanske lite dyrare saker än dig också, senaste inköpet är ett OS halsband för ca 2000kr xP
Jag tycker bara att man borde vara rädd om saker som kostar typ över 1000kr, iallafall mer än om de som kostar 200 kr om du förstår vad jag menar.
Så du favoriserar hästarna? Varför slits de på ett annat sätt? Sadlen, sadelgjord osv kan jag förstå men tränset slits väll inte direkt, hunden har ju ändå halsbandet på i stortsett mer än vad hästen har sitt träns på sig.
Okej, tränset utsätts för svett som hundhalsbandet inte gör. Men är det inte som att man då smöjer hundens halsband en gång i veckan och hästens varje dag? Blir inte det typ samma balans?
[...]jag gissar att det håller hundens livstid ut, utan att smörjas mer än av hundens egna fett från pälsen.
För det blir mjukare, finare och ser inte ut som skit när det sitter på hunden. Att folk favoriserar hästarna när det gäller smörjning men era hundar förtjänar väll samma bortskämdhet?
För det blir mjukare, finare och ser inte ut som skit när det sitter på hunden. Att folk favoriserar hästarna när det gäller smörjning men era hundar förtjänar väll samma bortskämdhet?
Jag tror att det jämnar ut sej, hunden kan vara glad för att hon får godis - det får nämligen inte hästen. Så för deras del är det rättvist.
ja dom skulle nog bli väldigt sur på dej om dom anade någon favorisering
dessutom är hundens läderhalsband mjukare än hästens träns. Förmodligen av anledningen som norrlänning skriver.
Det är inte för att skämma bort hästen jag smörjer lädret![]()