Sv: Pust, seperationsfasen, fler som går igenom den?
Jag har gjort de, och då åker han hem till sin mamma!
Och man orkar, som jag tror jag skrivit förut så är det inte jobbigt längre när man får en hård kram och hör sitt barn säga mamma. Idag var jag med om samma sak fast med sambon.
Vi var inne i stan på bil utställning och träffade massa kompisar, bla ett gäng som helt missat att vi fått barn! (Hur fulla var de igentligen i Rättvik förra året när jag t.om hade bikini på mig?)
Jag får alltid höra: Åh de måste va så mysigt. Medans sambon: Är det inte skit jobbigt? Ångrar du inget?
- Nä, mitt barn och min fru är de bästa som hänt mig, kramar om sonen som sitter i hans knä och kollar på mig och ser helt nykär ut
- Va? Har ni gift er oxå?
Jag kastade ut min make för 4 år sen av just anledningen till att han inte hjälpte till hemma. Jag har diskuterat med fler som har samma problem med sina sambos och gemensamt med alla är att de haft en likadan uppväxt. En jobbig seperation mellan deras förälder i 3-5 års ålder och uppvuxna med mamma och knappt få träffa pappa.
Nu låter jag som värsta proffersorn men genom att faktiskt tänka och analysera så kan man komma fram till varför saker och ting är dom de är.
Tufft som f*n för mig och skitjobbigt, less, sur och grinig. Ja men det är ingenting emot vad min sambo kände den kvällen han vid 4 års ålder stod på parkeringen och vinkade hej då till sin pappa.
Vår förhållande har inte svajjat sen den där gången för 4 år sen. Visst har jag tänkt saker och säkert han oxå men som sagt, bara tankar. Vi är helt enkelt bra på helt olika saker. Jag hatar att laga mat och då lagar sambon mat och jag sköter tvätten istället.