Pusseltråden

Äntligen blivit klar med det här pusslet. 😅
Fint motiv men svårt när färgerna flyter ihop och bitarna är pixliga. Men gick tillslut, för kunde inte med att lämna det olagt heller.

20240209_210735.webp

Tack! Har inte Vinted men det går ju att ordna lättare än att flytta hit en Lidl-butik :p

Okej! Lite off topic här, men nu skaffade jag ett konto på Vinted och det var ju det sämsta jag kunde göra. Där finns ju massor av HP - grejor 🙈
Ett par frågor dock till er som brukar handla där.
1. Är det ganska säkert/pålitligt typ som blocket, eller är där mycket lurendrejeri?
2. I flera av annonserna jag kikade på så stod det betalning med bankkort trots att det verkade vara privatpersoner. Är det nåt standard att det står bankkort, så man sen egentligen betalar med swish eller liknande? Eller Vinted har en tjänst, typ som tradera, där man betalar med bankkort?
3. Är där några avgifter som inte framgår tydligt?

Och en sista allmän fråga. Det står lite här och var att man ska sälja sina gamla kläder genom Vinted, har det varit bara för kläder från början och utvecklats till allt möjligt?

Kan ha råkat hitta ett par saker direkt, som jag villhöver extremt mycket :angel1:
Dock inga HP-pussel, de jag hann se låg ganska högt i pris tyckte jag.

Nu blev jag också sugen på en väska. Tycker inte mattan funkar riktigt bra. Ni som har pusselväska (@Trott ) hur är storleken? Det verkar bara gå att få tag på 500-1000bitar som anger pusselstorlek på 68x49cm, men de 1000bitars pussel jag har hemma är typ 72x50 enligt lådan. Är 68x49 kant till kant eller går det att få in någon rad till?

Nu blev jag också sugen på en väska. Tycker inte mattan funkar riktigt bra. Ni som har pusselväska (@Trott ) hur är storleken? Det verkar bara gå att få tag på 500-1000bitar som anger pusselstorlek på 68x49cm, men de 1000bitars pussel jag har hemma är typ 72x50 enligt lådan. Är 68x49 kant till kant eller går det att få in någon rad till?
Min väska skulle kunna ha pussel upp till 53x75 cm tror jag. Det som ställer till det är dom rundade hörnen på väskan.

Älskar att jag nu gjort plats för att kunna ha ett pussel liggande så man kan gå förbi och bara lägga en bit när man känner för det. Älskar även min pusseltavla från Lidl som gör att jag enkelt kan flytta pusslet vid behov. Pusseltavlan gör även att jag kan vinkla upp den vid behov, ryggen jublar :love:

Blev klar med ett pussel idag, funderar på vilket jag ska lägga härnäst.
IMG_20240210_130906.webp

Okej! Lite off topic här, men nu skaffade jag ett konto på Vinted och det var ju det sämsta jag kunde göra. Där finns ju massor av HP - grejor 🙈
Ett par frågor dock till er som brukar handla där.
1. Är det ganska säkert/pålitligt typ som blocket, eller är där mycket lurendrejeri?
2. I flera av annonserna jag kikade på så stod det betalning med bankkort trots att det verkade vara privatpersoner. Är det nåt standard att det står bankkort, så man sen egentligen betalar med swish eller liknande? Eller Vinted har en tjänst, typ som tradera, där man betalar med bankkort?
3. Är där några avgifter som inte framgår tydligt?

Och en sista allmän fråga. Det står lite här och var att man ska sälja sina gamla kläder genom Vinted, har det varit bara för kläder från början och utvecklats till allt möjligt?

Kan ha råkat hitta ett par saker direkt, som jag villhöver extremt mycket :angel1:
Dock inga HP-pussel, de jag hann se låg ganska högt i pris tyckte jag.
@Trott Kanske ger bättre svar. Men, ja som Tradera med betala och gått väldigt smidigt köpa tycker jag även sälja hyfsat smidigt 👍

Bara haft Vinted några veckor.

Min väska skulle kunna ha pussel upp till 53x75 cm tror jag. Det som ställer till det är dom rundade hörnen på väskan.
Ah tack för svaret. Då verkar det vara en större modell än den jag hittade. Och 1000bitar är det jag mest lägger så det känns viktigt att det får plats.

Ah tack för svaret. Då verkar det vara en större modell än den jag hittade. Och 1000bitar är det jag mest lägger så det känns viktigt att det får plats.
Ja de flesta 1000 bitars är 49/50x69/70 cm och dom får plats med god marginal. Den jag har är den från Jumbo som jag har länkat till tidigare, dålig koll på vad andra märken har för mått (jag mätte min invändigt med måttband när du frågade). Jag har ett EeBoo pussel som inte får plats, 58x58 cm 😬 lite irriterande att dom gör fyrkantiga pussel. Panorama får heller inte plats tyvärr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka