Pusseltråden

@zassoo
Ser nu t.om enda olagda pussel som inte är katter 😂 kanske dags köps in mer som inte är katt :rofl: :rofl: 🐈‍⬛

Bifogade filer

• 20240211_015350.webp
    20240211_015350.webp
    205 KB · Visningar: 76
Imponerande :bow: för va Rusta pussel har jag för mig? Klappa dig själv på axeln, snyggt :up:
Känner mig själv imponerad. :D Nästa pussel får dock bli något med enklare motiv.

Stämmer att det är från Rusta, så kvaliten är väl lite därefter med det priset. :angel:
Har ett til därifrån liggandes, annan förpackning så kanske är bättre kvalite än detta. Får se när jag vågar ge mig på det sen... 😅

Håller på att beställa fotopussel med eget motiv. Problemet är att det 1) är svindyrt, och 2) att min bild i förhandsgranskningen på sidorna där man kan beställa tappar all upplösning och blir till ett blurr när man laddar upp den. Den är 66 megapixlar och håller för att dra upp till 60x80 (1500 bitar) på min dator, men i visningsverktygen (testat flera leverantörer) ser det verkligen skit ut. Hur svårt ska det vara att göra ett designverktyg där det går att förhandsgranska i full upplösning? :mad:

@Ullmerkott Kikat Smartphoto?

Beställde mitt därifrån några års sedan, bilden (alltså motivet, även jag nu tog bild på den med mobil 😂) är tagen med mobil. Kanske ser lite dåligt ut är nog mest pga jag inte lyckas limma riktigt bra på kartong 😅
Inte kollat, men de verkar bara ha upp till 1000 bitar. Hur är kvaliteten på deras bitar? Jag är kräsen och stör mig på när bitarna inte har perfekt passform. Hade därmed tänkt köpa Ravensburger med 1500 bitar men det bygger ju på att någon klarar av att trycka bilden på ett vettigt sätt också. :cautious:
Har mejlat en kundtjänst så får jag se om det blir någon klarhet i det.

@Ullmerkott Kikat Smartphoto?

Beställde mitt därifrån några års sedan, bilden (alltså motivet, även jag nu tog bild på den med mobil 😂) är tagen med mobil. Kanske ser lite dåligt ut är nog mest pga jag inte lyckas limma riktigt bra på kartong 😅
Lägger in fotot, går jämföra (kanske) 20200323_172155.webp

Jag tyckte var bra och hyfsta lättlagt - tog bara 500st bitar 😅 , men förväntar sig riktigt riktigt bra kvalite kanske bäst låta bli?

Visa bifogad fil 139217

Så svårt det är! Allt är ju bara olika grå, blå och svarta bitar. :arghh: Hållt på varje kväll i nästan en vecka nu ju. :cautious: Innan jag ens fick ihop kantbitarna ska vi inte tala om. :laugh:
Därför jag låter bli vissa motiv fast jag tycker dom är fina😅
Det här la jag här om kvällen, tog orimligt lång tid för att vara ett 500 bitars och det var inte så kul som jag trodde det skulle vara 🤣
IMG_20240214_214834.webp

IMG_7695.webp

Påbörjade det HP-pusslet jag hade hemma ikväll. I många år nu har jag bara pusslat 3d eller julpussel med penselmålat motiv. Nu förstår jag varför jag tyckt julpusslen varit så krävande 😂
I detta pusslet är ju linjerna i motivet så tydliga så man ser ju vad bitarna föreställer. Det är inte bara en massa blurr 🤪

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka