Pusseltråden

Förra veckan tillät inte pusslande, men nu har jag äntligen kunnat lägga klart det här mastodontpusslet. Tyvärr har en bit försvunnit, antingen när katterna en gång kom åt det eller när det legat inrullat i pusselmattan som har flyttats lite fram och tillbaka. En utmaning var det i alla fall, med alla gröna gubbar och får framför allt! 2000 bitar är jättemånga bitar 😅
PXL_20240205_211748970.webp

Visa bifogad fil 138423
Vilket ska jsg börja med?!
Fast det är klart kanske ska bli färdig med det jag redan håller på med först. :angel:

Sen var det visst den där lilla detaljen att jag kanske egentligen borde packa ihop min lägenhet då jag sagt upp den. :o
Åh det chokladpusslet har jag, så fint men svårt tycker jag!

Följer den här tråden och känner mig inspirerad för framtida pusslande. Kan inte pussla just nu eftersom min kattunge gillar att plocka upp bitar och gömma under soffan :D

Jag har en från Jumbo, sån här https://www.amazon.se/dp/B000EWC0NY...d=1877JE01YS0CT&psc=1&ref_=list_c_wl_ys_dp_it
Jag köpte min för ca 550 kr, priset svänger lite upp och ner på Amazon så är värt att spara den och kolla mellan varven.
Den kan stå upp när den är stängd, bitarna ligger kvar ändå :) jag har till och med kört bil med min, ståendes i bagaget och allt låg där det skulle!

Har typ bestämt mig för att köpa en sån väska som du har, men nån mer fråga jag kom på.
Jag limmar ofta mina pussel, hur funkar det att flytta över ett färdigt pussel från väskan till en platta/ram eller annat?
Och hur är det med förvaring? Finns det nån förvaring för de pusselbitar som inte är lagda, och om man har sorterat bitarna finns det nånstans att hålla de avskiljda under tiden väskan är ihopfälld?
Har nämligen för mig jag sett nån typ av väska med olika lådor att sortera i också, men är lite osäker på om det stämmer eller om jag blandat ihop saker 🤪😬

Har typ bestämt mig för att köpa en sån väska som du har, men nån mer fråga jag kom på.
Jag limmar ofta mina pussel, hur funkar det att flytta över ett färdigt pussel från väskan till en platta/ram eller annat?
Och hur är det med förvaring? Finns det nån förvaring för de pusselbitar som inte är lagda, och om man har sorterat bitarna finns det nånstans att hålla de avskiljda under tiden väskan är ihopfälld?
Har nämligen för mig jag sett nån typ av väska med olika lådor att sortera i också, men är lite osäker på om det stämmer eller om jag blandat ihop saker 🤪😬
Jag hade nog lagt lämplig platta under så det bara är och lyfta upp.

Jag hade nog lagt lämplig platta under så det bara är och lyfta upp.

Menar du redan från början, när jag börjar pussla? Problemet med det är att jag vill gärna ha lite kant runt och då kommer plattan bli för stor så den inte får plats inuti väskan. Vill ju ha en väska för att kunna plocka undan när jag inte pusslar. Jag har ont om plats och både katter och hundar, så en smal förvaring som kan stå upp vore idealet.

Insåg nu att jag tittat på en annan väska än den @Trott har. Den ser bra ut för den har även förvaring som jag nämnde innan, men det framgår inte om man kan ha den ståendes eller om den måste ligga ner....... 🙈

Jag skulle nog i så fall försöka ha en lämplig platta/baksidan av en ram som man kanske lägger mot pusslet när man är klar så man kan "stänga" väskan och vända den så pusslet hamnar på plattan istället för väskan, om du fattar hur jag menar 😅 sist jag ville spara ett pussel så testade jag att sätta pack tejp på baksidan, det fungerade förvånansvärt bra! Gick lätt att tejpa, och att sen flytta pusslet. Det har fortfarande inte kommit i en ram, utan ligger på golvet men håller ihop utan problem!
Förvaring är det inte med, förutom dom där två plattorna man kan använda som sorteringsbrickor :)

I gar la jag klart mitt pussel. Sedan rev jag isar det for att spara eller lamna pa Goodwill ... MEN, tappade tva bitar pa golvet. En atergick till pusslet med lite tuggmarken :cautious: den andra spottade Tate motvilligt ut i form av en mycket liten "spitball" 🙄 Sigh.
Jag har lagt 3 pussel och ett har kvar alla bitar nar jag tar isar det igen. Det ar mer an att lagga ramen forst (skit svart!) jag maste trana pa.😁

Jag skulle nog i så fall försöka ha en lämplig platta/baksidan av en ram som man kanske lägger mot pusslet när man är klar så man kan "stänga" väskan och vända den så pusslet hamnar på plattan istället för väskan, om du fattar hur jag menar 😅 sist jag ville spara ett pussel så testade jag att sätta pack tejp på baksidan, det fungerade förvånansvärt bra! Gick lätt att tejpa, och att sen flytta pusslet. Det har fortfarande inte kommit i en ram, utan ligger på golvet men håller ihop utan problem!
Förvaring är det inte med, förutom dom där två plattorna man kan använda som sorteringsbrickor :)

Ja, kan man göra så så är det ju okej.

Jag velar mellan att köpa en sån som du har eller den andra jag sett. Den andra har några fack för förvaring/sortering, men tyvärr ser det inte ut som att man kan ha den stående. Det framgår inte riktigt om den måste vara liggande, men jag vet inte om jag vågar chansa....... Är ju ganska mycket pengar för att chansa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka