Pumpa för att öka mjölkproduktionen?

T

TheOne

Hur ska jag göra... ska jag pumpa slut efter varje amning eller pumpa mellan amningarna, eller nåt annat? ¨
På nätterna och på förmiddagarna har jag nog mjölk så att jag kan pumpa efter amningen, men på eftermiddagen o kvällen fixar lillan själv att det tar slut... därför har jag börjat pumpa lite på förmiddagen för att ge henne lite extra på kvällen då vi fått uppfattningen att hon inte blir nöjd/mätt på kvällarna alltid....

Sv: Pumpa för att öka mjölkproduktionen?

Så gjorde jag med med första. Pumpade på morgonen när barnet ätit klart och det gavs sen de kvällar då mjölken i brösten inte räckte till. Himla bra att ha i reserv också när jag skulle ut till stallet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 493
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 210
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama