Pump till akvariet!

Royal_724

Trådstartare
Ska iväg och köpa ny pump till akvariet imorgon, tror den gamla håller på att haverera. Låter väldigt lustigt oxå!
Någon har tips på en bra pump till ett 105 liters akvarie?
Inte alltför dyr, men ingen skit heller!

Sv: Pump till akvariet!

Hej
Ofta när pumpen börjar låta så är det den "lilla propellern" ( vet inte vad det heter) som börjar bli utsliten, finns oftast reservdelar att köpa ifall du har ett kännt märke.
Hur som helst så kan jag rekommendera aquaels turbofilter, ifall det är innefilter du är ute efter. http://www.pwss.se/product.php?productid=3422&cat=618&page=1
Finns i olika storlekar efter antal liter på akvariet.

/B

Ja, ett sånt som är inne i akvariet!
Okej... Pumpen är en sån som man får med när man köper ett akvarium!

Står det inget märke på?
Sist jag köpte ett helt paket så fick jag med en pump som ser ut som en litet rymdfarkost :D
Inget kännt märke alls, men är det fluval eller eheim så finns det oftast reservdelar. Kolla på www.guldfisken.se
Där brukar jag köpa reservdelar, och dom skickar snabbt, senast fick jag det jag beställde två dagar efter beställning och förskottsbetalning var gjord.

/b

Jag gillar dem med kolfilter (eller vad det nu är) i, då blir vattnet så himla rent och fint.

Kolfiltret ar bara aktivt i tva-tre veckor efter isattning, sen ar det bara mekanisk rening ifran det med.

I mina smaakvarier hemma anvander jag AquaClear 50, med lost filter till. Himla bra filter tycker jag, men ga forst till en duktig zooaffar och se om de kan kolla pa din nuvarande pump. Det kanske ar nagot som gar att laga, typ rotorn som redan foreslagits?

Tror den jag fick till heter Hydor. Den fungerar, men tyckte det satte igen så fort i den och lät konstigt. Har köpt en ny i alla fall. Det blev en Fluval 3plus. Funderar på att sätta den gamla i mitt andra akvarie där jag bara har en liten pump.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 992
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?