Puls i tand?

MM

Trådstartare
För några dagar sen började det göra ont i mina käkar och en tand, och jag kom på mig med att jag gick runt och spände käkarna titt som tätt.
Försöker låta bli sen jag kom på mig själv.

Men den där tanden, den pulserar. Kan det ha blivit så när jag spänt mig? Den tanden är även lagad 3 ggr tidigare och senast förrförra året. Tanden sitter lite snett så lagningen lossnar.
Å nu känns det typ som att jag bränt mig i gommen precis bakom tanden och trycker jag med tungan så ömmar det lite.

Kan detta komma av att jag spänt mig eller är det något annat knas med tanden tror ni?
Har tandläkarskräck så ringer inte dit i onödan, då vill dom väl att man kommer in :crazy: :p

Har någon annan haft så här och hur slutade det hela?
 
Sv: Puls i tand?

Om du spänner käkarna så när du är vaken är risken stor att du gör det när du sover och då kan du behöva en bettskena. Jag måste ha det och hade malt ner mina tänder annars, värt att kolla upp.
 
Sv: Puls i tand?

Får ta och ringa tandläkaren imorgon och höra vad dom säger. Irriterande med pulserandet. Något skit har jag väl åkt på.

Får man bettskena av tandläkaren eller köper man på annat ställe, typ apoteket?
 
Sv: Puls i tand?

finns att köpa på apoteket också som man värmer och gör avtryck i själv. De är lite klumpigare än den som tandläkaren gör, men det skiljer en nolla i slutet på prislappen också. Jag tycker den fungerar bra, maken är trots x justeringar på sin dyra från tandläkaren inte nöjd med sin så han använder den inte (och jag blir GALEN av att vakna av ljudet av tandgnissel..)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 685
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Har haft ett himla strul med tänderna senaste året (17 tandläkarbesök). Som om inte det vore tillräckligt har jag här i veckan åkt på en...
2
Svar
27
· Visningar
17 203
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 340
Kropp & Själ Jag var akut till tandläkaren i måndags för tandvärk from hell och dom sa att det skulle bli en rotfyllning. Eftersom vi inte hann klart...
Svar
14
· Visningar
5 071
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp