Pullarträns

S

Sonita

Har aldrig riktigt fattat vilken inverkan ett pullarträns har? Varför väljer man det istället för en achen eller remont?
Själ föredrar jag att rida utan nosgrimma för det mesta.. :p

folk tycker att det är snyggt av nån underlig anledning... :smirk:

om jag skulle använda nosgrimma skulle jag anv. remont, d e ju den som det är minst risk att den skadar hästen, och den som gör sitt jobb bäst alltså att hålla bettet på plats.

Man brukar ha pullar på heta hästar. Den är lite starkare och några plus för den gentemot aachen är t ex att kindtänderna är fria liksom andningsvägarna.

Själv tycker jag är aachen är snyggast men min häst trivs bäst i pullarnosgrimma. :)

har hört att pullarträns är bra att andvända om hästen utsätts för hård ansträngning som tex i fälttävlan pga av att den lämnar andningsvägarna maximalt fria. har även hört att det är bra att variera nosgrimma ibland vet inte om det stämmer.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: lirco11
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 104
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 883
Senast: mars
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka