Pullarträns....HJÄLP!

Sv: Pullarträns....HJÄLP!

Men min häst har ett väldigt normal stort huvudet.. alla träns jag någonsin haft sitter precis så som jag vet att det kommer ^^ och i pullargrimmor är det extra viktigt att den nedersta remmen med spännet på är lååångt.

Aja.. jag bara vet, kan ni inte nöja er med det:angel:

det var ju jätte snyggt.. kan inte hitta något jag stör mig på:D men priset? troligen över min gräns :(

Equipe.

equipe.jpg

Eko har jag köpt mina träns ifrån. :) Fast då kostade mitt pullarträns rätt mkt, då det är Frank Bains. Men de har fina och billiga dressyr träns vet jag! Och så har de lösa pullarnosgrimmor, om man vill byta ? Jag tycker ändå att h**ks har fina träns, men jag är väldigt petig med färgen .. :D

mitt pullarträns från eko, dålig bild. :)

pic_show_id27789944.html

:eek: nej tack.. det är jag för snål för.. iaf för att lägga på ett pullarträns:angel:

Jag har haft billiga träns (Bör*es) till mina hästar. Tycker spännet hamnat bra:
Gillar som du ser enkla träns, utan massa lull-lull ;)

Picture004.jpg

IMG_1821.jpg

Jo dem båda va fina, eller nja färgen på den sista kanske inte var min smak:angel: Men annars så =) Kanske kan beställa en lös nosgrimman där i från, så himla billiga att det inte gör något om den inte passar. Då kan ju någon annan få den (ska ändå beställa saker där i från)

gå in på börjes tingsryd där har de jätte fina pullarträns för bra priser:D

Jag tänkte föreslå Dyon's men såg sen att du inte ville betala så mkt. annars är de verkligen superbra! Håller sig fint o fräscht i all evighet o spännet sitter inte i mungipan , inte på nån av mina hästar iaf, har provat de på alla, o de är av olika storlekar alla 4 :)
Men de kostar ca.3000:- ?

Jo saken är bara att jag bytar träns ofta (eftersom jag bytar sadel ofta) och jag hatar när träns och sadel in passar ihop:D

Förresten så har dyon faktiskt ingen modell som tilltalar mig :o för mycket detaljer.

men vart hamnar spännet på den? Annars ser den ju intressant ut, speciellt eftersom det var lite smalare remmar.

Jag har ett John Whitaker Super Deluxe Mexican Bridle som sitter bra.
Den har dessutom lite läder under spännet så att det inte nyper hästen.

Den är helt ny på bilden så därför sitter den inte helt perfa än.

3383105.jpg

Så här ser den ut från normal vinkel :)

3383104.jpg

Gud vilket läckert! :love::d

Varför använder man pullargrimma ?
Funktionen jämfört med vanlig Engelsk + snokrem ?

De är ju så satans fula (pullargrimmorna alltså) att jag hade bara använt ett sånt i yttersta nödfall. Men vad är de bra för ?

Hästen har lättare för att andas och den ligger inte emot tänderna (den anledningen jag använder den för) Min häst har annars rätt "fläskiga" kinder och om man använder engelsk eller liknande för mycket så får hon sår på insidan av kinderna.

Jag är själv på jakt efter pullarträns samt ett nytt aachen och har fastnat för GlenGordon Winner modellerna. Om jag inte missminner mig helt har HDR vissa snygga träns. Vet inte hurvida något utav dessa märken förhåller sig kvalitetmässigt, men de ser ju bra ut i alla fall.

Något som är billigare är ju Kingston och Horsepol. Har provat båda och de håller sig väldigt bra med tänke på pris. 200-300 för Kingston, 400-500 för Horsepol.

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka