Pullarträns....HJÄLP!

Sv: Pullarträns....HJÄLP!

jo det var precis det.. suck och dubbel suck. Man tycker ändå att märken som kieffer ska kunna göra väl anpassande träns =(

Jaa, jag hann visst inte se att du hade skrivit det innan :)

Men verkligen! Hoppas att du hittar nåt som är bra snart iallafall!

Men det måste ju ändå vara en hel del människor som rider runt med pullarträns som har spännet vid mingipan.. ingen annans häst som blir knäpp av det?:p

Det är precis som om det nyper min häst lite?? fast andras hästar kanske inte är så kinkiga;)

Visst är det irriterande :mad:

Jag tog med min nosgrimma till sadelmakaren som bytte ut remmen mot en längre. Han använde samma spänne så det syns inte att man gjort om den lite grann.

Köpte min pullarnosgrimma lös i samma färg som mitt träns.
Nu är det ett gäng år sedan, men då köpte jag en "Knights" och den sitter jättebra, inget spänne på konstigt ställe!

okej ska kolla upp det.. köper nämligen helst en lös nosgrimma då jag redan har en del träns hemma ^^

Jag använde hööks CH Cross Country träns på min förra ponny.Tyckte att det var kanon :)

Har du någon bild på det kanske? Tycker inte riktigt om hur det ser ut i katalogen men det kanske ser lite annorlunda ut irl?:laugh:

Jag har oxå detta tränset från hööks..tycker det e super..o mjukt o fint. jag har ett svart...

gammling_24087578.jpg

Här har "min" älskade Tage på sig tränset.Tycker att det är jättefint o det är verkligen mjukt ! :) Hade som man kan se bytt ut pannbandet bara ;p O så har jag köpt till en fårskinnspadd.

Mycket snyggare på din häst än i katalogen... aja får tänka lite på saken:p

Bara för att det hamnar i mungipan på en häst behöver det inte göra det på en annan. Det är ju omöjligt att säga utan att prova.

jo det har du rätt i, Men jag vill att det ska vara helst så högt upp som möjligt och man kan ju se om det kommer hamna högt eller runt mingipan i dem flesta fall.

KL

Min lillasyster köpte för nåt år sen ett träns från ovan nämnda butikskedja. Vet inte ens om tränset finns kvar, och det är rätt mycket tingeltangel på det :P Pannbandet var med kristaller i och på nosplattan var det ett litet hjärta i kristaller.
Den nosgrimman satt iaf bra på min häst, en tinker med kort men ganska grovt huvud, iaf i Cob-storleksmått mätt. Men där satt spännet långt upp iaf. Men jag har nog nosgrimman längre ner på huvudet än vad de flesta har, och då blir väl remmen lite "längre" om ni förstår vad jag menar...

Jag kan inte se det utan att prova. På mitt fullblod hamnar det t ex inte alls på samma ställe som på mitt grova halvblod.

Jag har ett John Whitaker Super Deluxe Mexican Bridle som sitter bra.
Den har dessutom lite läder under spännet så att det inte nyper hästen.

Den är helt ny på bilden så därför sitter den inte helt perfa än.

3383105.jpg

Så här ser den ut från normal vinkel :)

3383104.jpg

Ja, jag kan inte heller förstå hur du vet vart det hamnar på din häst? Min häst har ett väldigt smäckert huvud och liten omkrats kring mulen vilket leder till att alla spännen hamnar på nosen istället för mungipan... Köp ett träns som verkar stort i storleken så hamnar det inte i mungipan...

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka