Pullarträns....HJÄLP!

M

Mahogny

Hej! Jag har leta i princip över allt för att hitta ett träns som uppfyller mina fjuttiga krav. Letar efter ett vanligt pullar träns, det viktiga är att spännet hamnar UPPE på nosryggen alltså vid plattan och inte vid mungipan. Verkar vara helt omöjligt att hitta ett sådant. H**ks träns har spännet uppe på nosryggen men alla är så gräsliga :angel:

Så vet ni vart man kan hitta ett träns eller bara nosgrimman där spännet sitter där det ska vara :p

Sv: Pullarträns....HJÄLP!

Så alla rider runt med pullar träns som har spännet vid mungipan då alltså?:p

Nej men kom igen någon måste ju veta =D

Menar du såhär?

20000_1243195006.jpg

Ett sånt har jag oxå. Jag gillar de =)

kl.

Men de är ju från h**ks och de tyckte du va fult...

H**ks har ju några som inte ser helt fel ut..
CH Cross Country träns
HH Pegasos Pullarträns
CH Jade Pullarträns

Mitt Glenn Gordon sitter ganska bra, bra pris oxå runt 800.-
n724191077_1879615_7263.jpg

Ja menar så =D Fast det tränset tål jag bara inte, ser så billigt ut :angel: och sen gillar jag inte hur mässingclinherna ser ut på det. Men alla har ju verkligen olika smak.

cross countryt hatar jag sömmarna och plattan på men Jade kanske kan funka, ser dock dåligt sytt ut vid nosplattan och irreterar mig på de fejkade kristallerna, men passar det så är väl egentligen det de viktigaste :angel:

:love::love: Men gud helt i min smak, jätte snyggt och till och med tygelhakar FAST nosplattan vad hände där :(

Tyckte dock det var liiiite över min prisklass (ska ju köpa ett helt nytt dressyr träns också och hade tänkt lägga mer pengar på det) Men men annars får jag väl hitta något billigare träns till dressyren :P

Senast ändrad av en moderator:

Ja kan hålla me om att de ser billigt ut, spec när det är nytt.. Nu är lädret nött & blankt <3

men hellre det "billigare" än det dyra (1700.-) som sitter så här..
n724191077_1879587_6847.jpg

kl*

Dyon har så på deras pullarnosgrimma.

svar till alla:
Tack till alla, tror det får bli ett h**ks träns iaf.. som sagt bara det passar så:p

jag köpte ett träns på h**ks får några år sedan som min häst ogillade så nu hänger det bara och skräpar..
det är svart med smala remmar
det ser ut såhär(dock dålig bild):
27749832.jpg

hittade en till
27749871.jpg

(passar inte på min häst)

Det var fint, tror jag kommer ihåg vilket det var också (memorera typ alltid katalogen utantill)

Fast just nu har jag ett kieffer på g:d, fick dock en rätt dåligt bild på det.. någon som vet hur kieffer pullar tränsen sitter?

Hittade nu en bild på exakt det tränset (kieffer) och spännet var vid mungipan =( suck

imagemagic.php

Här är ett Kieffer Figure 8 Snaffle Bridle "Carmen"
men spännet är tyvärr vid mungipan

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka