pudlarna i nya hundsport...

Laa

Trådstartare
... där de står uppställda flera stycken i rad. Är den "orangea" och den "vinröda" naturliga färger, eller har de hjälpts på traven? Och om de är naturliga, vad kallas de? *idel nyfikenhet* tyckte speciellt den vinröda färgen var otroligt snygg :)

Sv: pudlarna i nya hundsport...

Jag skulle tro att hela bilden är lite manipulerad vad gäller färgerna, iallafall har jag svårt att tro på att de har fullt så jämna och intensiva färger i verkligheten.

Jag är ingen pudelexpert men de finns ju i röd, vit, aprikos, svart, silver och brun(i ordningen jag tror de är på bilden om vi kikar på samma) som sagt fast fullt så intensivt orange som den jag gissar är Röd undrar jag om det verkligen finns och om den isåfall behåller färgen upp i ålder. Tydligen många vars färg bleknar med ålder. Den du kallar vinröd är nog Brun om det är den längst till höger du menar? Har för mig det finns en blekt sådan här på buke :)

Japp den mörka är röd och ja de ska behålla färgen och många gör det! De som bleks mest med åldern är de silvriga och de bruna ( tyvärr ).

Min första tanke var "Hej photoshop!" :o, framförallt när den orangea och vinröda inte fanns på bild mer än just där (vad jag kunde se). Sitter ju själv och pillar mycket med bilder osv och vet hur otroligt lätt det kan vara att överdriva färgerna just sådär om man vill det... Men ja, jag hoppas ju att bilden inte är speciellt mycket fixad med eftersom den är med i ett sådant sammanhang som den faktiskt är. Hade varit kul att hitta mer bilder på pudlar i de färgerna för att kunna jämföra!

Jag tror inte de är photoshopade. Att hitta ngn enstaka som är så där röd går. Men de flesta röda och bruna bleks med åldern. Hur mycket är individuellt men de bleks jämt så det är inget lurt att alla ser så jämna ut. Dessutom kan de röda och bruna bli mörkare igen en period i mogen ålder innan de blir gamla =) De silvriga och aprikosa och beige däremot kan vara lit eojämna men det beror på att ded gamla pälsen är mörkast och allt eftersom man klipper bort vissa partier snabbare så är det ljusare ny päls där och då är de flerfärgade tills all päls är bortklipt. DÄrför kan längst ner på ben, man, öron och svans vara mörkare tex. Det är nog ganska unga fortfarande mörka hundar på bilden! Men de blå som är en mörkgrå pudel förblir väldigt jämna av vad jag sett!

+alla
tack för era svar, ska ta och hänga lite runt pudelringarna i framtiden och se om jag kan få syn på någon med dedär kulörerna :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 180
Senast: Skye
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 844
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka