H

hanseman

Jag har köpt pudel! Det skulle varit för 10 år sedan , då hade jag bara fnyst åt en sådan "tanthund", men nu har jag i alla fall slagit till! Vad säger ni andra om pudlar? Finns det några lyckliga pudelägare här?

en blandning...ja ser mer till individen av pudel... om det är en tant hund lr inte... Min kompis har en pudel som är en riktigt DAM! :D trippar fram och ignorerar alla hanhundar (till min vovves stora sorg! :D)

Överlag ser jag pudeln som en aktiv hund som behöver arbeta.
Fast själv skulle jag bara vilja he en storpudel med tigerklippning! :love: skulle ge nästan vad som helst för att visa en sån på utställningar!! :banana:

Tigerklippning? :confused: Vad är det för sorts klippning? Har de klippt och färgat ränder på den då eller? :eek:

Är fd. ägare till en storpudel och har numera en blandis med en 4:e del storpudel. Hela släkten är "pudeltokiga" och jag kommer nog säkert skaffa mig en storpudel i framtiden, dom är ju underbara vovvar! :bow:

Jag har en storpudelvoffs!
Innan vi skaffade honom tänkte jag som så många andra: Nää, urk, inte en pudel - men nu är jag fast.

De är helt perfekta familje- och sällskapshundar. Behöver inte tvunget jaga, valla, spåra eller vad det nu kan vara, utan trivs med att få vara där jag är och göra allt tillsammans.
Rullar sig inte i allt tänkbart äckel man hittar ute, fäller inte, är intelligent, vänlig, busig, lekfull...

Ja, så kan jag hålla på länge. Jag är en mycket lycklig pudelägare.

Ni kommer att få en RIKTIG kompis! Lycka till!

jag har en pudel, han heter BoBo Krull och är allt annat än en snobb, han är en busig rally-råtta, jag kör kortklippt men har haft han friserad... han trivs dock bättre att vara kortklippt. Han är otroligt busig och rolig och jag kan inte förstå att jag själv tyckt pudlar varit tant-hundar förrut :smirk:

pudlar är jättevackra hundar om man låter bli att förstöra deras utseende med fula klippningar. mammas granne har en gråaktig (kortklippt) storpudel, och wow! som den rör sig! istället för att "paddla" fram som min labbe :crazy:, nuddar den knappt marken, den riktigt dansar fram :love:

Va kul att det är så många nöjda pudelfans här!! Vill gärna ha råd om frisyr också. Kan man klippa själv? Jag ska inte ägna mig åt utställning, vill bara ha en vanlig "bondfrisyr".

Pappa klipper Tekla själv... vad är det du vill veta om det, så kan jag fråga honom.

Jag klipper min själv - ganska kort. Han ser mest ruffsig och lite busig ut. Man kan ju forma hundens utseende ganska mycket och få det lite som man vill.
Men jag brukar vara noga med att klippa ur öronen så att det inte blir instängt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: alex.ha
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 397
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod