Sv: Pudel?

Övning ger färdighet! Jag visade ju bara er det lyckade resultatet :angel: buken är INTE lyckad. Med en dålig handfön lyckas jag inte rakföna hans päls helt på kroppen. Den envisas ligga i kraftiga vågor/veck som jag inte lyckats klippa bort helt. Orkar inte hålla på med det idag heller...

Knapp

Här kommer en liten film, som visar min och Devon's nyvunna hobby!
6kg i pulka (Devon väger ca: 8 kg)

32008562.jpg

Senast ändrad:

Så skoj! Vad söt han är i sin rosa sele, lilleman avskyr det där med att dra, eller ja avskyr är väl kanske att överdriva, men han finner inget nöje i det. Stora herrn tycker det är kul, han ska det röntgas höfter på nu i februari och sen så får vi se om resultatet gör att vi kan fortsätta, jag håller tummarna!

*kl*

Ååh, lilla älskade bästa lilla gula :love:

Matte har äntligen tagit tag i det där med att låta lilleman bli slapp när vi är ute och "vänta jag ska bara" har varit värre än någonsin. Men nu så är vi i form igen. Dessutom har vi städat undan julgrejerna idag, lilleman och jag har tjafsat om en tomte som jag vill ha ståendes i hallbänken men som han prompt ska ha i sin säng, så varenda gång vi lämnat honom ensam nu så flyttar han sonika på tomten genom att bita honom i näsan och lyfta honom, ingen annan skada gör han på honom, sötnöten! Men nu är tomten nerpackad och återkommer om ett år, till lillemans förtvivlan...

Deras Pudliga Högheter har inte brytt sig om något av julpyntet, förvånansvärt nog. I synnerhet Pudliga Prinsen är annars mycket duktig på att hitta grejor han inte får ha, och tugga sönder dem.;)

Lilleman har dock aldrig brytt sig om någonting på det viset innan, och han förstör ju inte tomten, han har aldrig tuggat sönder ens en leksak, men den blir inte ens blöt eller tilltuffsad i skägget, utan man ser bara små bitmärken i näsan där han måste lyft den och sen lagt den i sin säng...

Åh vad roligt! Det där har jag velat testa med Totte, vars har du hittat dragselen? Finns det på Djurmagazinet på storheden?

I dag skulle jag för en gångs skull snofsa till mig och använda handväska. Någon hade tuggat sönder en bit på blixtlåset. Tur det var en billig väska. Jag fick ta plånboken i kappfickan som vanligt.;)

(Jo, jag vet att man kan få en ny blixtlås isydd om väskan är värd det, om man får tummarna loss och åker till skomakaren med den)

Senast ändrad:

Ja, rosa var det enda som fanns kvar :crazy: Min lilla gaypudel... (:p)

Kul att den stora åtminstone tycker det är skoj att dra! Undrar hur mycket han skulle orka tillslut? Tror du han skulle få fram en liten vuxen på pulka/i något rullbart? :)

pepp: Bara att testa :D Apskojs ju! Selen har jag köpt i Skellefteå, i en liten djurbutik. Det borde absolut finnas på Djurmagazinet, annars finns det att beställa på internet. Men visst är Totte dvärgpudel? Tänkte att det är lite svårt att hitta så liten sele. Devon har ju 0 och den är ganska precis lagom, absolut inte för liten. Han är 42 cm hög och väger ca: 8 kg.

En länk till hemsidan som säljer såna selar som den vi har:
Björkis Nomesele

Senast ändrad:

Jo han är dvärg, rätt pluttig! Får alltid för mig att han och Devon är rätt lika i storleken, men Devon är mellan va?
Ska kika in på djurmagazinet och höra med dom :)! Tänker att det är svårt att beställa, med storleken.

Han drar husse på spark i rätt före, så absolut ;)

Nu brukar husse dock sparka på själv så stora drar inte speciellt mycket, han ska in och röntgas nästa månad så får vi se vad som sägs. Han är ju inte röntgad i den åldern som det är vanligt, men jag hoppas ändå att det blir ok, hans föräldrar har inte de bästa höfterna (B och C) men all släkt bakåt har UA/A så de fick sina dåliga höfter ifrån ingenting, då borde han kunna få bra höfter.. Jag lever på hoppet så får vi se!

Kan inte låta bli att ta med kameran! Naturen här i Nordöstra Göteborg går inte av för hackor spec inte på naturleden kring Lärjeån!
När det var nära nollan snöade det tunga flingor som lade sig vitt på träden och imorse var det återigen -7 så allt hade frusit fast och glänste i solskenet!

En vacker utkiksplats:

utsikt.jpg

Inte bästa skärpan men visar den här för mjukheten i hans blick, en blick som gjort min mamma kär i honom och som så väl speglar hans snälla inre :Love: :

blicken.jpg

Tycker han blev väldigt stilig i sin nya frissa!:

snygging.jpg

tavla.jpg

Titta! Ett stycke barmark-det var längesedan!!

barmark.jpg

Vilka härliga bilder! Jag längtar verkligen ut i skogen för mys och promenader, jag har hyfsat nyligen börjat jobba på ett 8-16 jobb och jag saknar studentlivets möjligheter till dagspromenader....

*kl*

Nu är det mindre än en vecka tills min valp kommer hem, på tisdag smäller det :D. Hon heter Dazzling Dubai men vardagsnamnet är inte riktigt bestämt ännu. För tillfället är favoriten Doris men det är inte omöjligt att det ändra. Är det någon som har ett förslag på namn till en grå storpudeltik?

Uppfödaren har inte kunnat bestämma vilken av valparna som ska vara Dazzling Dubai, det blir antigen den röda eller den lila :p. Jag hoppas på den röda men den lila bli säkert lika bra :love:

Ååh, varför bor jag inte kvar i Borås?

Fin han är grabben din, håller med, han vart supertjusig i nya frillen :)

Bästa killarna mina :love:

Systeryster och grabbarna

Systeryster och lillagula, hon är dock fortfarande övertygad om att det är hennes hund...

Stora vita under morgonpromenaden

Och lilla gula (jag måste lära mig använda kameran, automat ger inte de bästa bilderna direkt...)

Jo, han är mellan. Men det är väl för att de är lite lika annars :)

Emor: Jamen dåså, bara att gasa på då, efter röntgen! Vad skoj!
paradiset: Vilka fina bilder!
Övrigt: Har varit och fotat imorse (-27 grader och soluppgång), ska försöka lägga upp dom idag eller imorrn om pojkvännen vill samarbeta :angel:

Idag har vi finbesök (hundvakt) av mamma och pappas lilla pudeltik Alice :)
002-4.jpg

(Den lilla) Totte är den "stora" klumpen brevid, haha.

Är så fruktansvärt sugen på en till hund, som sällskap till Totte, men men!

Bilden på Liten Gul i soffan är bara för härlig. Hur ser pudlars leder ut egentligen, kullager? De verkar kunna vrida på sig nästan hur som helst.

Ja man kan ju undra, han brukar lägga sig i de allra konstigaste ställningarna, men bara han är nöjd så...

Pepp: Att ha två pudlar är underbart, varken sambon (som inte är den drivande i hundfrågan direkt) kan tänka sig att bara ha en längre :love: Nu busar inte våra tillsammans, den stora är en manglare utav rang och lilleman flyger bokstavligt talat, någonting som varken han eller jag uppskattar, däremot så har de trots det mycket utbyte utav varandra, och båda har ju andra lekkompisar så de får röja av sig på sitt sätt.

Ja, det är just det jag känner, att han skulle få väldigt bra utbyte av en annan hund, sen om det funkar, så tycker jag pudlar leker ihop så fruktansvärt härligt ihop! Tyvärr kan jag ju bara ha med en hund på jobbet så det skulle inte funka :(

Det kunde husse också, nu finns det två. Hans chef råkade nämligen gå och förälska sig i stora vita och tjuter som en liten unge när vi kommer in i lycka för att få gosa pudelpäls igen. :angel:

Chefen har haft dobermann men nu har han barn som är allergisk så han får hålla hundkontakten till jobbet och blir besviken dom veckor det inte behöver vara några monster på jobbet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka