Sv: Pudel?

Ny skörd:
Totte tigger av husse :crazy:
0025.jpg

Vände ryggen till och vars hittar jag honom?
0017.jpg

Lätt att läsa tidningen...
0029.jpg

Myser i fönstret!
0018.jpg

Julpudlar :)
014.jpg

Gott nytt år
på er alla!
(hur reagerar era på smällare/fyrverkeri?) Totte reagerar inte alls, han hör dom ju inte :D

I julklapp fick mamma och pappa en canvastavla med Alice på, blev så himla fint! Ska lätt beställa hem egna sen :)
033.jpg

Kardar du dina hundar när du fönar dem efter bad?

Jag använder vanlig fön för jag tycker det är lättare att karda där man blåser. Har testat min kompis goilvfön men tyckte fönen torkade för stora ytor på en gång.

Jag kardar dom om dom ska klippas, sköljs dom av efter promenader, smutsiga etc så kardar jag inte.

Den där dammsugarmodellen gick bra att karda samtidigt med, men det är den stora som jag inte vet om jag kommer orka föna med den lilla, han har så otroligt tjock päls att jag har aldrig varit med om något liknande, den är grotesk. Lillhunden ser ju naken ut i jämförelse...

Pepp: Fina bilder!

Och angående nyår, så har vi en blandad kompott här, den lilla, som ju är den försiktiga av sig bryr sig inte om smällare öht. Den stora däremot vet jag inte vad som hänt, första nyåret med honom, och enligt gamla ägaren har han aldrig reagerat på varken smällare eller skott. Men han är som ett vrak ute nu, så han har faktiskt fått lugnande, för det var rent hemskt att se :crazy: Lillen bryr sig inte fast den stora hoppade högt någon gång när det smällde ute...

Jag hoppas verkligen att det är någon engångshändelse, för han har inte velat vara ute under dagen öht, men inne går det dock bra, vi lyssnar på musik och tuggar på ben ;)

Ny skörd:
Totte tigger av husse :crazy:
0025.jpg

Vände ryggen till och vars hittar jag honom?
0017.jpg

Vilka härliga bilder och vad snygg Totte ser ut!

Mumorsan och Emor - blir lite avis på er träff, ibland är det inte alls kul att jobba :p

Nu har jag inte träffat min valpis på två veckor och OJ vad jag längtar. Jag tror att uppfödaren hör av sig idag så jag hoppas vi kan planera in ett besök snart :)

Ännu en bildskörd ifrån dagens promenad, vart även lite träning för lilleman som skötte sig kanon :love:

Haha, denna bilden är så typisk för stora vita, galning!

forts...

Finaste lilla gula! Äntligen har poletten börjat trilla ner i fotgåendet, han tycker det är riktigt roligt och man slipper egga igång honom så förbaskat hela tiden. Dessutom så börjar svängarna bli bätter och bättre, och det lutar åt start nu till våren, vi kommer dock hoppa över apporten, han tycker inte riktigt det där är så spännande ;)

Hans Pudliga Höghet tycker träapporter är idioti, men hjälp av klickern har vi kommit så långt att han gapar över apporten, men där har vi fastnat. Inte för att jag kämpat med det heller, tycker han det är så trist så varför tjata?

Pudliga Prinsen har mest använt apporten till att sätta framtassarna på när matte håller i den, så står man bekvämt på bakbeneb och kommer åt att pussa matte på näsan...så jag lade undan apporten ett tag. När jag tog fram den igen
hade PP kommit på vad det handlade om, han tog den så fint i munnen och höll fast utan att tugga. Lite lirkande och han släppte. Två gånger.:)

Jag blev så nöjd att jag skrev ett inlägg på Facebook om det. Vadå, jag fånig?

Lilleman puttar på den, riktigt hårt, ser inte det minsta skönt ut, men han tycker ju den är rolig, har bara missuppfattat vad han ska göra.

Lilla gula är bäst! :love:

Dessutom har jag precis tagit kontakt med hans uppfödare, hoppas på att få se lite iblder på lillemans mor och bror :)

. När jag tog fram den igen
hade PP kommit på vad det handlade om, han tog den så fint i munnen och höll fast utan att tugga. Lite lirkande och han släppte. Två gånger.:)

Jag blev så nöjd att jag skrev ett inlägg på Facebook om det. Vadå, jag fånig?

Absolut inte. Jag vet hur det känns att traggla in apporteringen och ett tag kändes det som att jag hade testat allt. Tillslut fick jag tipset av vår tränare att försöka leka från lusten att greppa den. Det ledde till att jappisen tog den men tuggade på den. När han väl ville ta den i munnen så lärde jag in kommandot håll och han lärde siga tt hålla den stilla och stadigt i munnen tills jag sa loss. Var så stolt då han fick 10or på apporteringen på nästan alla lydnadstävlingar. Vårt sämsta moment blev vårt bästa;)

n548927463_1996919_61871.jpg

Finaste lilla gula! Äntligen har poletten börjat trilla ner i fotgåendet, han tycker det är riktigt roligt och man slipper egga igång honom så förbaskat hela tiden. Dessutom så börjar svängarna bli bätter och bättre, och det lutar åt start nu till våren, vi kommer dock hoppa över apporten, han tycker inte riktigt det där är så spännande ;)

Vad roligt, klart ni ska testa tävla. Alltid kul att se pudlar på lydnadsplanen =) Det är alltid kul när det känns som allt lossnar. Ja det är alltid en stor fördel att ha fina täta svängar om man vill tävla så småningom. Brukar se finare ut och där kan man plocka lite extra poäng. Jag hoppas själv komma igång med tävlandet till sommaren i klass 2 men vi måste komma igång med träningen "på allvar" igen. Tränar mer själv och har inte lika höga krav på att det ska vara så pass bra som det bör vara på en tävling,. Hans hälsa har gjort att vi fått göra ett uppehåll ifrån brukshundsklubben ett längre tag då det ligger mycket tappat godis på planen som min hund inte tål. Jag tycker det är lättare att träna på bk eftersom man tränar för en tränare och i en grupp där man kan få tips av varandra. Har plats kvar i "vår" lydnadsgrupp så det är bara till ta sig i kragen.

Ja, nu får vi se, ju mer jag tänker på det desto mer kalla fötter får jag, för lillemans del. Men en rallylydnadstävling eller två ska vi bara ut på, det tycker han är riktigt roligt! Lydnadsmomenten sitter ju, någerst iaf utan apporten som sagt, men han tycker inte att tävlingslydnaden är någonting att hänga i julgranen, det enda han tycker är riktigt kul, och som också är hans briljardnr är fjärren, och den är inte med i ettan...

Vi tränar ju dessutom för det mesta nu på vintern själva, träningskompisarna har haft examensarbeten och annat, så vi går lite på sparlåga. Letar kurser osv för fullt, men är lite dåligt om det, dessutom jobbar jag konstiga tider (mycket kvällar och helger) så det är svårt att få det och passa när det väl finns en, men jag hoppas vi kan gå iaf en kurs nu till våren.

Jag är sugen på att komma igång på allvar med Pudliga Prinsen, men det får bli till våren. Just nu är det för kallt för lilla pudelrumpan att sitta på marken ute...:devil:

Ska försöka satsa på en tävlingslydnadskurs framåt maj, om jag fått tummarna loss hemma innan dess. Har en jätteduktig privattränare som har jättetrevliga kurser, jag har redan gått flera med Hans Pudliga Höghet och en med PP.

Jag skulle verkligen vilja hitta en privattränare, som gör det möjligt att träna fast jag jobbar så knasiga tider, det ska detektivarbetas lite och förhoppningsvis hittar jag någon iaf inom någon mils avstånd, vet en i Umeå men det är 13 mil dit enkel väg så det skulle isf bli väldigt sällan det blev av, kostar både tid och pengar att sitta och köra själv dit en gång i veckan.

Ja privattränare är toppen. Vår tränare på bk är toppen och ställer gärna upp och tränar privat andra dagar om man ber om det. Brukar ställa upp oavsett om det är helg eller vardag och tar inget extra betalt för detta utan säger att det ingår i den vanliga gruppen

Tänk om man kunde hitta en sådan, hade inte varit fel!

*kl*
Idag for vi och hälsade på Stora vitas gamla ägare, hon hade kvar sin andra storpudel och även en livsfarligt söt portisvalp... :love:

Lilleman och valpen passade ihop som handen i handsken och lekte så fint så, Bingo som aldrig brukar busa med andra på det sättet. Stora vita var som vanligt mer intresserad utav att ligga i knäet på människorna inne än att busa med en massa hundar, ute var det dock andra bullar, söthunden!

Igår var vi iväg och busade med en storpudel, och dom skötte sig så fint så grabbarna mina, det börjar verkligen lossna nu, det känns verkligen som att det är en harmonisk liten flock här hemma och det är så himla skönt!

Förresten, är det någon annan här som bloggar om sina upptåg med sin pudel? Jag bloggar, adressen finns på min profil, och läser en hel del hundbloggar, men det hade varit roligt att hitta lite fler pudelbloggar att följa :)

Jag har återigen övat på att klippa lite mer frisyr. Var bara 3 veckor sedan så det var ju bara 1 cm ca att klippa men behövde änd fila lite på bakbenen så det fanns att göra. Är väl nöjd lagom till sommaren då det är dags att raka ner honom naken hehe :D

Menmen det blev finfina stolpar fram och raka vinlar bak bakifrå sett =)

rakabakben.jpg

framben.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka