Sv: Pudel?

Har precis badat klar Jappisen och skulle gå ut sista rundan då jag ser att det börjat ösregna ute :crazy: Det känns som att det har regnat nästan VARJE gång han är nybadad i alla år. Det är tom så att mina kompisar börjat reagera och bett mig sluta bada honom för att det inte ska regna hehe.

Jappisen och mitt gudbarn.
77055_499731642463_548927463_7676057_1178180_n1.jpg

Hittade några gamla bilder när jag tittade igenom gamla folders idag. vet inte om de har varit uppe i tråden innan.

Liten vs. stor, svårt att gissa vem som vann?

Bild1288-1.jpg

Hur många gissade rätt? Den lilla vann kampen och var helt överlycklig. Flygande blöt pudel:D

Bild118888-1.jpg

Hindret var uppställt till den stora hunden på bilden ovan men Jappisen stack före när jag sa hopp till den stora :D

Bild0833-1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Hihi, han är ju som häftig, lilla Jappisen!

Kl

Här hemma har operation tillsnyggning påbörjats! Devon är badad och ska nu bli fönad och klippt. Nu jäklar :D

Pust.. Första pausen! Mindre än halva hunden är klar, jag hatar min klippmaskin :mad: Fått använda saxen jättemycket och då ser det ju ut därefter.. Nåväl, får se hur resultatet blir :)

Vad har du för maskin?

Jag blev überseriös och beställde en Oster A5 från Parma som jag nu väntar på. Sax har jag inte köpt ännu, det står överallt att man ska vänta med att köpa tills man har möjlighet att prova olika saxar i handen och det har jag inte haft ännu... Fast frågan är hur länge det dröjer, hon kommer ju att se ut som en hel boll innan jag får mig en sax då :p

Moser 1400. Riktigt uselt med distanskammar. Det visste jag ju egentligen innan, men hittade den billigt på blocket och tänkte att det var väl värt ett försök. Det var det inte.... :crazy:

Nåväl. Nu är han klippt iallafall och det ser mer eller mindre förjävligt ut. Mer exakt, såhär:
32028550.jpg

Stackars hund :crazy: Tassarna och klorna får jag ta imorgon, kanske finputsa också. Damn vad både jag och Devon är trötta :p

Hade du velat ha en dålig moser hade du kunnat få en utav mig, har en gravt misshandlad maskin som ligger och skräpar i lådan, tas inte ens fram i nödfall... :p

Har en Oster A5 jag också, är nöjd med den om än jag upplevde att den gick ganska varm för första gången sist jag klippte, då var det ändå bara nosen som fick sig en omgång...

Jag har en Andis AGC som jag haft de sista 5 åren. Är mycket nöjd med den. Sen har jag en Ehaso sax med långt blad. Saxen är lite böjd i toppen frö att lättare forma till manen. I början körde jag först hela hunden med maskin utmed topparna av manen och därefter finslipade jag med saxen. Idag klipper jag det mesta med saxen. Är lättar att få till en jämn man med sax. Har lånat ut min kamera så kunde inte ta en bild på hur han blev efter klippningen igår. Men får tillbaka den i dagarna.

Inte lätt att klippa om man har en maskin man inte tycker är så bra. Han ser ok ut. Jag skulle dock föredragit att raka han lite längre ner på halsen för det ser ut som om han har en för kort hals och för lång framkropp. Rakningen på halsen ska sluta ca en vågrätt hand ifrån börstbents mitt. Vet inte hur jag ska förklara det. Förstår du var jag menar? Jag brukar däremot ha för vana att raka för långt ner. Började efter att min hund fick ekem på halsen så jag fick raka bort ett stort parti, sen har jag hållt den biten av dålig vana.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har börjat raka så kort ner på halsen för att det är mest bekvämt så. Men jag håller med, att det säkert skulle se bättre ut med längre ner. Men ärligt talat så ids jag inte det :p

Jag hade tänkt att klippa till nacken lite idag, däremot. Tycker han ser ut lite som en drake nu! Lite skoj :D

Klart man ska ha dom i den frisyren man vill! Jag tycker detä r kul med frisyrer på pudlarna, dock inte de traditionella frisyrerna... Just nu avlas det mustach här hemma :angel:

Tycker också det är roligt. Devon har ju sin signatur-svans, som jag sparat ut sen juli förra året, tror jag. Den ska jag inte klippa och se hur lång den kan bli, är det tänkt :)

Haha, och jag som tänkt sätta saxen i stora vitas marsmallow nu snart, den är snart bredare än hunden... :p

*kl*

Nu ska vi snart ut på pudelpromenad stora grabben och jag :)

Klart man ska ha dom i den frisyren man vill! Jag tycker detä r kul med frisyrer på pudlarna, dock inte de traditionella frisyrerna... Just nu avlas det mustach här hemma :angel:

Jag håller med att man ska ha dem i den frissyr man vill. Jag däremot tycker det är finare med de traditionella frisyrerna men smaken är som baken. Om jag hade haft orken så hade jag haft min i en lång lejonman då jag tycker det är så otroligt vackert. Jag tror aldrig jag kommer raka ner min helt. Han är 6 år nu och har alltid haft lite man och tror att han alltid kommer att ha det. Däremot skulle jag vilja testa raka baken och benen och lämna man och toffsar på benen men är lite för feg. Det är inte så många små pudlar som kan lyfta upp den frissyren och den brukar se bättre ut på storpudlarna.

Mustach hoppar jag över att säga något om :crazy:;)

I dag är det dystert. Hans Pudliga Höghet har varit hängig ett par dagar, och är inlagd på djursjukhuset för utredning.:( Han har inte ont någon särskild stans, han äter och gör ifrån sig som han ska, men han är hängig och skakar som om han fryser. Få se om de hittar något.

Han mådde inte bra för ett år sedan heller, då var det urinvägsinfektion. jag tror i och för sig att det är någon sådan mindre krämpa nu också, han är en liten Prins På Ärten.

Pudliga Prinsen saknar inte morbror HPH det minsta. Han är väl nöjd att ha matte för sig själv. :devil:

Stackaren:( Hoppas allt går bra och att han snart mår bättre och att ni får veta vad felet är.

Men, stackars HPH, hoppas de tar hand honom på ett värdigt sätt och att han snart är hemma igen!

Jappisen: Tur smaken är som baken, jag tycker inte de traditionella frisyrerna är fula, men jag är inte beredd att lägga ner jobbet som de kräver, då är det betydligt roligare att fortsätta vara så aktiva som vi är och sen snabbt skölja av dem efter pulsning i snön, hänga med husse på en sparkrunda eller ett spårpass i djupskogen.

Haha, mustach föll inte dig i smaken alltså? Lilleman är supersöt i sin, stora herrn ska väl eg ha pipskägg är tanken :angel:

Kan passa på att dela med mig utav en liten film på lilla gula då vi tränar. Hunden är inte mer slarvig än matte tillåter och jag vet precis att det inte är sådär jättefint, dock tycker han det är kul, och det är det vi jobbar för. Tanken är väl att han någongång ska komma ut på rallylydnadstävlingsbanan, huvudsakligen är dock att han tycker att träningen är kul!

http://www.youtube.com/watch?v=ZJFVDHsWWnY

Hans Pudliga Höghet är hemma igen. Fick konstaterat att det var urinvägsinflammation, så nu ska han ta antibiotika och smärtstillande ett tag. samt gå över till specialmat... hoppas han äter den, grätten som han är.

Just nu ligger han i sin säng under skrivbordet och tar igen förlorad skönhetssömn. Inte samma vila på sjukhuset som i husses och mattes sängar, kan jag tro.

Liten Gul gör som mina pudelpågar, blandar lydnad med att stå på bakbenen...

Senast ändrad:

Vad skönt att det ändå inte var någonting värre! Du får tala om för herrn att nu är det bäst han äter upp maten som serveras, så det så.

Bäst att ta igen sig med andra ord :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka