Sv: Pudel?

Tofsar på benen tycker jag är såååå läckert, Totte hade ju det ett tag:
Bild010881-1.jpg

Yennork
Hoppas dom hittar nåt så ni får veta om det är allvarligt eller ej, att gå i ovisshet är inte kul!

KL.
Nu har vi börjat spruta Totte för hans kvalsterallergi, och han är så snäll! Han bara sitter, jag sticker, han rör inte en fena :) så himla skönt! Han är symtomfri nu, så det är himla skönt!

Hur är era pudlar när dom ska hälsa på folk?

Totte kan inte, aldrig, hälsa på folk utan en leksak i munnen. Kommer det folk så springer han iväg och hämtar nån leksak och vaggar i ring runt människorna :D
Har folk hunnit sätta sig i soffan så kommer han gärna och vaggar runt på axlarna:
002-5.jpg

Tofsar på benen tycker jag är såååå läckert, Totte hade ju det ett tag:
Bild010881-1.jpg

Hur är era pudlar när dom ska hälsa på folk?[/B]

Vad fin. Älskar den frissyren utan bollarna på rumpan. Jag tyckte den var ful och töntig i början men nu har jag blivit mer och mer förtjust i den och tycker den är elegant. Om de kan bära upp frissyren så är de så stråtliga när de rör sig och rörelserna kommer fram. Jag är bara lite rädd att det inte passat på min då han har en ganska ljus rosa hud som de bruna lätt har. Jag vill ju inte at han ska bli stekt i sommar på rumpan ;) Min hunds öron får förbli långa då jag älskar mycket päls på öronen=) Tycker det är så vackert

Om det är någon min hund känner som kommer på besök så rusar han fram överlycklig för att fort därefter skynda sig och hämta sin "bebis" eller en av mina inneskor som han stolt springer runt och visar upp.

Tack, HPH är hemma igen, lite trött men annars är han som vanligt. :love:

Båda Pudelpågarna verkar gilla nya maten. De måste äta samma, för de byter matskål emellanåt, och hade det inte varit för konkurrensen hade HPH inte ätit mycket riktig mat. Han hade hellre ätit vår mat... Nu får han antibiotika 2 ggr om dagen i en bit leverpastej och det uppskattas.

Då är det som här hemma då, här serveras också samma mat i skålarna för lilla gulas del, är det olika tänker han definitivt inte äta.

Jag precis som du har gått mot mer och mer pudelfrisyr och tycker om det! Kanske testar på en lejon men med ganska korta öron och man och INGA bollar på rumpan nästa vinter....nu rök dock pälsen. 4 an över hela men sparade en lång nackkil. Tänkte spara ut den så han ser ut som busig tuffing! Svansen är kvar också. Otroligt nog passade hurrtas overall str 452 på min vovve som har 50 i täcken och 50 lång rygg. Den satt som uppsydd på honom!

Ja, asså här skulle man ju varit med från början, om man nu varit lite med aktiv på buke :angel:
Pudelnörd som man blev av en slump så är det nu så långt gånget att vi nu har kennel http://www.kennelpiratens.webb.se som härstammar från Kennel Toy-Max http://www.toy-max.net/ Dessvärre gick det inte så bra med vår blivande avelstik som visade sig ha "dåliga" höfter, men kenneln våra hundar kommer ifrån ska ha valpar nu, vilka vi ev kommer ha för avlastning och träning :d

Här är alltså Albin, som är orsaken till den här röran ^^ hans historia går att läsa om på hemsidan. Denna ståtliga gamla man bli i april 12 år och blev i höstas klubbmästare i agility :love:
Bild%20035.jpg

Också Viska (bilden är från pudellägret för ngt år sedan)
16687334.jpg

Har har även för 4-5 år sedan tränat och tävlat med ytterligare tre dvärgpudlar, som vi åkte och hämtade för träning en gång i veckan :cool: från http://www.rosdala.dinstudio.se

/Jenny

Vilka fina krulltottar du har! Välkommen :)

*kl*
Idag har vi varit och gått pudelpromenad stora vita och jag, vi fick givetvis sällskap utav finaste chokladpralinen, hans bästa vän den bruna storpudeltiken och dom busade på lika galet som vanligt.

Lilleman däremot satte matte saxen i, någerst iaf, vill inte ta kroppen ännu då det fortfarande är för kallt för det, men lite huvud, öron och svans fick vackert finna sig i att bli friserade.

Min vovve idag:

Lat eller smart är frågan? Han passgångar iallafall alltid när han är trött och dessutom ibland när han är lagom trött och avslappnad och vill gå i takt med mig utan att dra. Behagligt för mig iallafall för vi kommer in i en gemensam lunk som vi håller i många km ( en speciell trist gångbana )

Melvins päls rök ju..1 cm över hela nu. Men nacken ska sparas. Det är en lång kil!

passgng.jpg

passgng2.jpg

Jag tror någon studerat polarräv på animal planet...han jagar möss :eek:

jagarmusiettsprng.jpg

jagar.jpg

Min vovve idag:

Lat eller smart är frågan? Han passgångar iallafall alltid när han är trött och dessutom ibland när han är lagom trött och avslappnad och vill gå i takt med mig utan att dra. Behagligt för mig iallafall för vi kommer in i en gemensam lunk som vi håller i många km ( en speciell trist gångbana )

Melvins päls rök ju..1 cm över hela nu. Men nacken ska sparas. Det är en lång kil!

passgng.jpg

passgng2.jpg

Jag tror någon studerat polarräv på animal planet...han jagar möss :eek:

jagarmusiettsprng.jpg

jagar.jpg

Passgång? tja, checka in detta då ;)
IMG_3646.JPG

och hon behärskar också flygande pass! (som jag som islandshästmänniska är väldigt stolt över!)Tyvärr får jag återkomma med den bilden då den ligger på den externa hårddisken som jag inte har inkopplad just nu :angel:

/Jenny

Fniss, var och köpte snoddar med rosetter idag :love: fick dock inte köpa rosa för sambon :D
005-7.jpg

Det blev blå, vita och gröna :)

Haha, att jaga möss finns det fler krulltottar som roar sig med... :crazy:

Pepp: Men så söt han är!

*kl*

Stora vita är definitivt husses hund. Han tittade så olyckligt på husse när han gick och lämnade honom med matte :eek: så jag ringde tillbaka husse och han ligger enligt rapport nu och sover lyckligt nedanför hans arbetsstol. Lilleman vart glad över att få ha matte ifred så det är ju en win win situation, borde inte klaga :)

Pudlar är inte alls experter på att manipulera sin människor, oh nej...:rofl:

HPH är frisk och pigg igen, och nu är jag ledig några nätter så jag har tid & ork för promenader och pälsvård. Pudliga Prinsen behöver en ordentlig putsning...

Visst är det kul med olika frisyrer? Båda mina har en "förenklad second puppy", men jag tror jag ger upp med HPH och låter honom ha en "förenklad lammkklippning" i stället. Hans päls är usel, mjuk och fluffig, så det blir aldrig någon stil på den.

Gud, jag kan inte se mig mätt på honom, han är så jäkla söt i rosetterna och går under namnet "lilla prinsessan" här hemma nu :o
008-3.jpg

haha! Imorgon ska vi nog åka till pappa så han får klippa ner honomm så vi kan fortsätta veckobadet, utan den jäkla föningen.

Passgång? tja, checka in detta då ;)
IMG_3646.JPG

och hon behärskar också flygande pass! (som jag som islandshästmänniska är väldigt stolt över!)Tyvärr får jag återkomma med den bilden då den ligger på den externa hårddisken som jag inte har inkopplad just nu :angel:

/Jenny

Min tik passar med, jag blir galen! Vill ju att hon ska gå/springa snyggt och inte se ut som en kamel på våra promenader. :D

Jag tror de allra flesta passar då och då, ffa de stora när de går i koppel, iaf om de som min har giraffben, de blir lite svårt att trava i lilleman tempo ;)

Min tik passar med, jag blir galen! Vill ju att hon ska gå/springa snyggt och inte se ut som en kamel på våra promenader. :D

haha! äh! Bara dom travar i ringen, om man nu är intresserad av det. Vilket Viska inte gör :angel: Men å andra sidan har hon en väldigt lättsam och trevlig trav när hon väl travar ;)

Jag tror de allra flesta passar då och då, ffa de stora när de går i koppel, iaf om de som min har giraffben, de blir lite svårt att trava i lilleman tempo ;)

Jag får gå väldigt fort för att hon ska komma ur passen och gå snyggt. Börjar fatta varför så många springer i ringen med de stora haha. När hon inte passar rör hon sig väldigt snyggt. :)

haha! äh! Bara dom travar i ringen, om man nu är intresserad av det. Vilket Viska inte gör :angel: Men å andra sidan har hon en väldigt lättsam och trevlig trav när hon väl travar ;)

Kan det inte bli att de liksom blir vana att passa och anpassar musklerna efter det och får svårare att röra sig rätt/snyggt? Jag får nog börja cykla med henne, så att jag får upp tempot och hon kan röra sig korrekt i trav istället. Astman pallar inte med att jag springer i kylan. :D

Precis, så är det här också, går vi fortare så travar han, och han travar alltid då det cyklas (med husse till och från jobbet)

Hej alla pudelägare! :)

Nu tänkte jag "utnyttja" tråden lite. Det är nämligen så att jag om ett tag tänkt skaffa hund nr.2, och har utan att känna till rasen väldigt bra fastnat för pudeln. Jag har alltså ingen egen erfarenhet av pudlar, aldrig träffat någon heller.
Men tänkte fråga om pudeln (de mindre varianterna) generellt är skälliga/vaktiga av sig? Och har de mycket eller någon jaktinstinkt i sig?
Finns det andra positiva/negativa sidor hos pudlar som är bra att veta?

Jag har absolut inget emot pälsvård, hade en chinse crested PP innan...så det är inget som "avskräcker" mig. Och jag vill ha en lite mindre hund just för min chihuahuas skull, han är väldigt liten så vill inte alltid oroa mig för att det ska bli för hårdhänta lekar och att han riskerar att skada sig, så därför funderar jag på en liten hundras...men samtidigt hör man ju att de flesta småhundar är så skälliga, och det vill jag absolut inte ha.

Vore tacksam för svar! :laugh:

//Sara

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka