Sv: Pudel?

Fast inte heller jag har gått en klippkurs, klipper med billiga saxar osv.

Han vart stilig vovven din, liknande frisyr som stora monstret har, precis sådanna ben som jag tänkt ha men inte orkade, utan jag klippte bara lite boots längst ner och rakade resten...

Lilla monstret, aka pirayan ser just nu ut som skrutt, ursäkta mig, men han behöver eg verkligen klippas, dock är han ju lite fulsöt när han har sina guldlockar åt alla håll och kanter.

Det lustiga med pudelfrisyrer tycker jag är att det ser så lätt ut...men så fort benpälsen är ca 5 cm minst så är det ett himla sjå med borstandet som min vovve hatar och så ser det inte så mycket ut för världen fast jag tycker han har maaaaasor med päls bara för att han brukar ha 0-3 cm på benen som aldrig behöver borstas! Men jag ska vara tålmodig nu och spara i några månader till bara för att se hur det blir innan jag rakar ner i vår till retrivernaken :cool:

I nacken har han nu ca 3 cm max, mössan är kort för den behövde jämnas till men rumpan är ca 5 mm och runt revbenen är det ca 1 cm.

Yennork: Tack för kommentaren :)

paradiset: Han vart ju jättefin! Vad du påminner mig om att jag måste klippa Devon här i dagarna!

Alla: Han kan ju inte se ut som ett lurv under julen. På torsdag åker klippgrejorna fram, så ska han få lite kortare päls. Tänkte dock vänta med ansiktet och tassarna tills det växt ut lite till, känns så onödigt att klippa för ofta. Men det ska badas och fönas och klippas då, så då kanske ni får se en uppställd bild då. Var ganska länge sen jag visade upp en sån! Will do ;)

*KL*

Åhh vad jag längtar efter min egen pudel nu! Jag var och hälsade på valparna för andra gången igår och åhhhh vad dom är söta, och tuffa och busiga och underbara :love:.

Jag ska ta en tik på halvfoder och uppfödaren har inte bestämt vilken det blir än, men just nu lutar det åt "baktassen". Det är alltså en silver storpudel det gäller som förhopppningsvis ska bli träningshund, i främst lydnad men sen får vi se. Jag är sugen på att ställa ut men vi får se hur det blir med det... Killen min är inte så pigg på promenader med en lejonklippt pudel :angel:

Vi var och köpte de sista julklapparna idag, och Deras Pudliga Högheter fick följa med och få en stadspromenad. Det gillade de, divor som de är. :D

Fast Pudliga Prinsen är inte populär just nu. Varför bajsa utomhus där det är kallt om tassar och rumpa, när man kan smyga ut i köket tidigt om morgnarna och sätta sig på en mjuk trevlig trasmatta i stället? :devil: Han ät för liten för att skinnet ska räcka till en krage, men bräm till ett par handskar? Och jo, han kan hålla sig, det är inte fråga om magknip. :(

Vad roligt att du ska skaffa dig en pudel, förstår i och för sig det, när du ju faktiskt sett min live ;) Hoppas det går jättebra och silver som är så snyggt! :love:

yennork: Fy, vad besvärligt :crazy: Att han tycker det är så kallt! Jag ser ganska tydligt fördelarna att lära in sin hund att göra ifrån sig på kommando ;)

Jisses, jag har inte ens börjat med julklapparna än... :o

Tack och lov är inte min lilla sån, nog går han ut och gör ifrån sig, och med fleecesockorna på kom vi oss ut på en långpromenad på 2 timmar igår i -10 utan minsta lilla protest :love: Dock var den stora ett kapitel för sig den promenaden....

KL.
Totte har fått sig en julfluga :) måste bara korta av den lite! Blev ett bad såhär på kvällskvisten också :)
008-2.jpg

Men så söt han är!

*kl*

God jul på er, alla pudelvänner! Önskar Emma, lilla gula samt stora vita

Knapp

God jul till alla pudelgalningar önskar jag och Devon!

Idag har varit roligt! Igår började julen med att bli klippt;
Före
31960266.jpg

Efter
31960267.jpg

Matte och Devon, som har lärt sig att blunda på kort! Argh!
31960274.jpg

Har fått en bädd till julklapp av "mormor och morfar" Skön!
31960282.jpg

God jul, återigen!

Fina killen :)

*kl*

Detta var vad stora vita och husse ägnade sig åt på julaftonsmorgon, superkul tyckte dom båda två, själv hamnade jag efter då lilla gula inte riktigt var intresserad utav att hjälpa till... ;)

Nu går dom på varsinn pet-plaska fylld med torrfoder, monstrena

Ja, idag har vi varit på besök till finfolk! Vi har nämligen hälsat på Emor och hennes krullisar. (Tack för téet och allt annat trevligt :))

Bildbomb!
Liiite avvaktande i början:
31968511.jpg

Sen gick det bättre:
31968519.jpg

31968520.jpg

31968522.jpg

31968526.jpg

31968527.jpg

31968530.jpg

Alla bilder: Pixbox

Så fina bilder!

Måste bara fråga dig Emor. Den selen din store har. Ngt speciellt skäl till att du valt en sådan klassisk H-sele? Har funderat på en sådan nämligen, är det Rogz?

Tack själv! Det måste vi göra om någon gång.

Paradiset: Tja, den passar. Har testat den vanliga spårmodellen, ägt och skänkt bort, sitter inget bra alls på min herre. Här uppe finns det inte en enda Y-sele i hela stan, har provat en sådan som sitter bra på lilleman så har tänkt beställa hem två sådanna, ska bara få tummen ur... Hur som, hittade denna i granngårdens realåda för 50 spänn, köpte en på vinst eller förlust och den sitter bra, så den får duga sålänge. (han har nu två, en som är utspänd med och som används över täcket)

Och ja, det är Rogz!

*kl*
Fick tummen ur och klippte lilleman nu på kvällskvisten, bättre sent än aldrig. Så nu är han mjuk och fluffig igen! Dock är pälsen på utväxt, men snoken och tassarna samt svansen vart rakade iaf.

Senast ändrad:

Lite bilder bjuder vi dessutom på, först fick lilla gula en försenad julklapp, ett lejon (?), utan stoppning, perfekt att kasta runt med tyckte herrn som vart mycket nöjd

Men han kan vara generös också, så självklart fick stora vita låna

forts...

Sen väntade det ett bad för lilleman, en bild (blick) säger mer än tusen ord...

Lite fluffigare och stiligare vart han ju, dom fick en snabb rakning över näsorna båda två

Nåja, nästan iaf, dom har nämligen på husses önskemål var sin mustach på utväxt :D

Det var dock knepigt att få den att fastna på bild, stora vitas syns knappt varken på bild eller annars, lilla gulas ser man iaf såhär, han ser jättesöt ut.. :angel:

Hoppas ni får ett trevligt nytt år allihopa!

Tack detsamma!

Här är en nybadad pudelprins!

"Nu ska vi bada pudlar idag
Föna dem väl och borsta dem bra
Sen ska vi snagga tassar och nos
Klippa sen fram frisyren

... Vov vov vov...
Pälsen den yr, pudlarna gnyr
Vov vov vov...
Vifta sen glatt på svansen"

Hst2010015.jpg

Jag har fått en ny kamera i julklapp av min snälle man, så nu ska jag bara lära mig 1) hur den fungerar och 2) hur man för över bilder till datorn...

Vi har haft vår i två år, jag fotar fortfarande bara på automat :angel: sambon brukar mest sucka när jag försöker göra någonting annat, tror jag är ett hopplöst fall.

Förresten, vad har ni för fönar? Sitter och kikar runt, den lilla klarar sig fint med 15 kronors fönen jag köpte på rusta för några år sedan, men det tar en halv evighet att föna den stora med den, misstänker jag har inte vågat prova. Har lånat en "dammsugarmodell" fön utav en kompis, funderar nu på om jag ska köpa en sån eller om det finns någonting annat som är bättre. Golvfön, är det någon som använder en sådan?

Jag har bara en vanlig fön som jag använder till mig själv, och så en specialbyggd ställning som jag köpte innan jag fick hem Totte, funkar alldeles ypperligt! Kan tänka mig att man behöver nåt kraftigare om man har större hund :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka