Sparrisen123
Trådstartare
Jag var på promenad med hunden och funderade lite på vilken hundras som skulle passa in i vår "flock". Jag tänkte att jag vill ha en hund som är i mellanstorlek, 15-25 kg + - några kilon. Pigg och aktiv men ändå lugn i huvudet, ingen (väldigt liten) jaktinstinkt och inte en vallhund. Den ska vilja samarbeta med sina människor men får gärna tänka själv också. Hänga med på promenader och ridturer, träna lydnad på hobbynivå, kanske prova lite freestyle, rallylydnad eller agility, lägga något spår ibland, umgås och leka med hunden jag redan har osv. En lagom aktiv sällskapshund helt enkelt
När jag som bäst gick där och försökte komma på passande raser (de flesta var för små, för mycket jakt, för lata etc.) så träffade vi en man som var ute och gick med sin pudel. Som om han läst mina tankar () berättade han glatt att pudlar är pigga och aktiva hundar, hans brukade följa med på ridturer och gå långpromenader. Han berättade också att de överlag har ett lugnt psyke men ändå är vakna och väldigt sociala.
Alltså: Han beskrev den hund jag tänker mig i framtiden
Vad säger ni? Är pudel rätt? (Och läste mannen mina tankar? )
Vilken/vilka andra raser kan stämma in på beskrivningen?
När jag som bäst gick där och försökte komma på passande raser (de flesta var för små, för mycket jakt, för lata etc.) så träffade vi en man som var ute och gick med sin pudel. Som om han läst mina tankar () berättade han glatt att pudlar är pigga och aktiva hundar, hans brukade följa med på ridturer och gå långpromenader. Han berättade också att de överlag har ett lugnt psyke men ändå är vakna och väldigt sociala.
Alltså: Han beskrev den hund jag tänker mig i framtiden
Vad säger ni? Är pudel rätt? (Och läste mannen mina tankar? )
Vilken/vilka andra raser kan stämma in på beskrivningen?