Pudel *bild*

Gnist

Trådstartare
Apricos mellanpudel 8 månader :love: Vad tycks ?

honey.JPG

Sv: Pudel *bild*

säkert jättegullig i verkligheten, då pudlar bara är så fina :)
Men fotot gjorde inte hunden rätta tycker jag, då det var riktigt dåligt.

Jag gillar pudlar då de är intelligenta, kvicka och charmiga hundar men jag har aldrig varit speciellt svag för lejonklippningar. Toilette 60 och lammklippta är mer min smak. :d

Det är farsans pudel och han ville ha lejon när hon ställdes ut, fast på bilden är det mer en babylejon än en riktig. Nu "på ålderns höst" har hon T-60. Lättare för dom att hålla efter, då jag flyttat och inte längre bor en kvart bort ;)

Jag tror de flesta som ställer ut har lejonklippningarna och jag tror även att den premieras bättre av domarna, sen när de fått sina CK och är nordiska champinjoner ryker frillan snabbt till mer lättskötta. Min sambo som var antipudel blev helt omvänd när han träffade dem som tränade med oss på klubben. :D

Tycker inte om bilden. Avskyr att du har klippt bort allting runt om, det ser inte så bra ut att göra så när man ska titta på den å då blir det det enda jag tänker på.

Tycker den ser jättefin ut. Har själv en aprikos mellanpudel som jag klipper själv. Min mamma har en aprikos dvärgpudel. Underbara hundar! Eran hund på bilden: Så såg min Simson ut exakt när han var yngre, har tyvärr bara "papperskort" på honom när han är yngre men så här ser han ut nu:

simpa.jpg

TjoHoo, vad stor den blev...Lessen...:o

*lån*
håller med Moonlightgarden, det ser inte bra ut när omgivningen är bortklippt..men annars verkar den vara fin :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama