pudel attack

Sv: pudel attack

Där ser man!

Håller med pitbullägaren. Hade det varit någon av deras hundar så hade den nog omhändertagits direkt!
Omhänderta pudelns ägare tycker jag. Om hunden nu också har anfallit människor tidigare kanske den skulle må bäst av att somna in..
 
Sv: pudel attack

Där ser man!

Håller med pitbullägaren. Hade det varit någon av deras hundar så hade den nog omhändertagits direkt!
Omhänderta pudelns ägare tycker jag. Om hunden nu också har anfallit människor tidigare kanske den skulle må bäst av att somna in..

ja,det är det som gör mig så förbannad! :devil:

förövrigt,en ganska självmordsbenägen pudel! :crazy: :rofl:
 
Sv: pudel attack

Då skulle du sett Chihuauan som vi stötte på i skogen i dag. Den gick med matte inne i skogen, vi på en gångväg en bit därifrån. Plötsligt flyger denna lillhunden ut ur skogen och går till attack mot min hund :eek: . Min hund är labradorhög. Jag fick hota den lille rejält så han skulle backa, men det hjälpte ju bara för stunden. 2 ggr gjorde han attack innan matte lyckades krångla sig ur skogen och gapa å skrika åt den lille...som givetvis inte lyssnade :angel: . Sen när hon väl får tag i honom hör jag hon säga: Duktig hund :eek: . Antagligen duktig för hon lyckades fånga honom..

Varför har man sånna hundar lös ? Kanske för man anser den storleken ändå inte gör någon skada..vad vet jag ?!
 
Sv: pudel attack

Det där var väl inget. Känner en tjej som blev biten i ansiktet av en kungspudel när hon var liten, nu har hon ett djupt jack i ansiktet.
 
Sv: pudel attack

Jag har för mig att pudlar står ganska högt upp i statistiken när det gäller attacker, både vs människa och vs hund
 
Sv: pudel attack

Det har jag aldrig hört om pudel! Däremot att de älskar allt och alla...
Udda individer finns inom alla raser, ofta beror det på den som håller i snöret!
 
Sv: pudel attack

det har jag oxå hört...

min mamma har pudel,och nog kan han bli lite ilsk ibland!
hänger i kinden på min vovve och tuggar....:crazy:

endåså är min nästan 30 cm högre...:p
 
Sv: pudel attack

Precis..Pudlar är inte så ulliga gulliga och oskyldiga som folk tror :cool:


nä,dom är då JÄKLIGT envisa om man säger så...:smirk:

men annars så tycker jag att det är en rolig hund,dom har mycket energi,och tycker om att lära sig,dock ingen hund för mig..
 
Sv: pudel attack

Det där var väl inget. Känner en tjej som blev biten i ansiktet av en kungspudel när hon var liten, nu har hon ett djupt jack i ansiktet.

nähä?? så bara för att den anföll på benet så var det okej?? jag skulle inte vilja bli det - å det hade då banne mig inte vart okej för min del.. :crazy:
 
Sv: pudel attack

trist när det händer sånt där.. Min hund blev atackerad av en border collie hane för en vecka sen :mad: den kom utrusande från sitt hus o kastade sig över min hund, bet sig fast i halsen på honom och ville inte släppa, jag fick sparka bort den :eek: min hund försökte inte ens försvara sig, försökte bara ta sig därifrån.. borde inte en normalt funtad hund släppa då? :confused: han fick iallafall inga skador fysiskt, men psykiskt var det ju inte så bra eftersom han redan är osäker i hundmöten. är så typiskt när jag har kämpat så för att få honom tryggare med hundmöten, så ska nått sånt här hända :mad: :cry:
Angående folk med olydiga, kaxiga småhundar som springer lösa.. finns det gott om. Är de inte rädda om sin hund?! hur vet de att hunden de möter är snäll, den kanske sliter den lilla hunden i stycken om den kommer och kaxar sig, jag förstår inte hur de vågar...
 
Sv: pudel attack

Jo visst kan de bitas liksom alla andra hundraser, vad jag menade var att jag aldrig hört att de skulle ligga högt på statistiklistan av hundar som anfallit människor/hundar.....
 
Sv: pudel attack

Tack för denna tråden, jag hatar alla förutfattade meningar om dessa såkallade "kamphundarna"
 
Sv: pudel attack

Pudeln var lös
Den här pudeln har attackerat människor förut.

Hur i hela friden kan man låta en sådan hund gå lös?
Om hon får behålla sin hund, vilket jag tycker är tveksamt om hon ska, borde hon åtminstone åläggas att ha munkorg på hunden när den vistas på offentliga platser.
 
Sv: pudel attack

Finns en Flat där jag bor som barnen i familjen är ute med...viss är den kopplad men i flexikoppel...Barnen hänger som ankare bakom när de ska hålla den...En kompis pudel har blivit anfallen av denne hund...Inte heller den rasen som får skit...
 
Sv: pudel attack

*KL*

Där vi bodde innan så fanns det en liten pudel i trappen bredvid som var helt galen, men det berodde nog främst på ägarna som inte verkade orka bry sig om uppfostran eftersom den var så liten.
 
Sv: pudel attack

Jag hade en storpudel som barnvakt när jag var liten,han satte sig mig när jag kröp mot något förbjudet. Min absolut klokaste kompis på den tiden.:D En kompis föder upp mellanpudlar och alla är supersociala. MEN 2 av mina grannar har pudlar ocj jääävlar vilka etterpettor,kaxiga,skälliga och gör utfall så fort dom ser en.:crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: tanten
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 024
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp