L

lul

Kom ihåg att gratta Nora för hennes andra plats i precision på SM, och miamiamia för hennes fjärde plats i dressyren - Snyggt jobbat!!

:banana: GRATTIS :banana:

övriga resultat finns på http://www.ksnh.nu/

Senast ändrad av en moderator:
Sv: psst ..

jag var där både igår och idag, men kunde inte klura ut vilka folk var förutom nora, men vi såg ingen ponnykörning (förutom spannen idag) så jag såg nog ingen av dom köra..

men grattis isf, nora och miamiamia!! :bump:

Fast nu fick jag reda på att jag visst sett miamiamia, men eftersom jag inte visste att det var någon här så la jag henne inte på minnet tyvärr! :p

grattis Nora, kul att det gick vägen sista dagen!! Och grattis Miamiamia!

Önskar man kunde följt med o tittat!

/jenny

Tack, ja visst är han fin!
Tyvärr så körde jag maraton sträcka A och D med låsta bromsar, vi trodde att vi fixat dom i vet pausen men bara efter ca 200meter på E sträckan så låstes dom igen och jag fick bryta maratonen, villket inte kändes så bra när man låg bra till efter dressyren.
/M

aha .. det var det som hände! har funderat på vad som hänt då jag såg att ni bara körde ett hinder i maraton -trodde faktiskt att ni hade vält eller nått annat otäckt.
trist iaf men tur att ni är hela iaf!
måste ju kännas kul med dressyren :) jag var faktiskt nere i borås under veckan o tänkte se SM, men tyvärr så kom det andra saker ivägen ..

Ja det, var inte så kul. Men i efterhand så var jag glad att jag inte körde klart. Det fanns kuskar som kom imål och grät för att det var så tungt maraton. Vi har kört många svåra tunga maraton med detta var nog det värsta. Det var ren dynga i hindrena och på sträckan, jätte långt vattenhinder och ett hinder med en jätte brant backe maraton var oxså maxad längd med 1,7 mil.
Risken är stor att man kan knäcka en så pass ny häst som min med så stor ansträngning. Tycker att Nora gjorde helt rätt i att bryta maratonet med clicken efter 3e hindret. Det var många fler som borde ha avbrytit på grund av alldeles för trötta hästar!
I övrigt så var det en kul tävling med fester fram till 3 på natten tur att man inte körde förren på eftermiddagen.
Nu skall vagnen på reparation och nytt bromssystem skall inhandlas sedan är det bara att ladda för nästa svårklass tävling.
/M

ja det är verkligen inte värt att knäcka hästen, man kör ju faktist för att även hästen ska tycka det är roligt. ens egen tävlingsintinkt får faktiskt läggas åt sidan för hästens bästa. men var det inga domare i närheten som plockar bort hästarna som är för slut?

håller med om att nora gjorde rätt - det är inte värt det! hellre bryta o känna att man har en häst som är ok, än att gå i mål med dåligt samvete.

hade det regnat mycket, därför var maratonen var så lerig?

Ja, snacka om regn. Hela fredagen regnade det och en bit in på fredagsnatten. "Maratonbanan" var den värsta jag sett.....
Vi var åskådare alla 3 dagarna och det var mycket trevligt trots underlaget.

Jahaaa! Då minns jag dig!!! Vi stod och kikade med våran lärare (gift eler om dom bara är sambo med thomas sjöberg) och hon sa vem du var och att ni låg så bra till efter dressyren, och vi undrade sen varför du bröt! Trist, men då vet jag ju vem du var! :D

Och angående banan, när Thomas kommit i mål skakade han på huvudet och sa att det var det värsta han varit med om.. :crazy:

Tackar!!

Jag ångrar då inte att jag bröt maratonet. När jag efteråt gick på promenad med clicken var han inte alls så haj på att gå mot hinderområdet och då kände jag mig inte speciellt god till mods. Men när han sen var så pigg och glad på precisionen var det en stor lättnad att han fortfarande tyckte det var kul! Såg några ekipage som borde ha brutit också. På ett sätt skönt att höra att det här var det värsta maratonet även dom rutinerade kuskarna kört då jag ändå var besviken att vi inte klarat av det. För hade underlaget bara varit bättre hade vi ju gjort det!!

Men då nerresan var lång och inte gick helt enligt planerna och allt före precisionen varit en besvikelse var jag rejält trött så det var skönt att komma hem (kom för två timmar sen). En ordentlig upplevelse (fast vissa hade jag gärna vart utan)!!

GRATTIS till er båda!!!!
Nora, du gjorde helt rätt i att bryta! Flera andra borde gjort det samma. Fint kört i precisionen!

En som var där och tittade......

Hejsan!

Grattis till er båda! :banana:
Låter som det var jobbigt?!
Tur att det gick bra ändå då!

Mvh Lisa

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 213
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka