PS3-kontroller som ej är original?

Riley

Trådstartare
Stämmer det att handkontroller som ej är original inte är kompatibla med de flesta PS3 idag? Någon påstod någonstans att Sony släppte en patch för x antal år sedan som förhindrade bruk av kontroller av andra märken, men jag har inte hittat någon direkt källa på det.
 
Sv: PS3-kontroller som ej är original?

Har inte hört något sådant, och jag har ändå bra koll på vad som funnits i Sonys alla ps3-patcher genom åren.

Kontroller till ps3, ej original säljs ju fortfarande. För ett par dagar sedan bara såg jag en på ett annat forum (enbart spelforum) som fick råd i val av ny handkontroll, som ville ha en som liknande xboxkontrollen mer.

Det är väl dock allmänt känt att billiga kopior m.m varken håller lika bra, eller funkar lika bra. Vet några som tyckt att en originalkontroll varit för dyr och köpt en billigare, men har senare insett att de var bättre med original trots allt..
 
Sv: PS3-kontroller som ej är original?

Ja, jag har ju sett att de säljs i butik, men då de flesta varit extremt billiga tänkte jag att det då delvis kunde ha sin förklaring i att man inte kan garanteras att de fungerar på samtliga konsoler.

Men jag är såklart fullt medveten om att en billig kopia inte har någon vidare livslängd eller kvalitet. Mina kontroller har dock en tendens att inte bli särskilt långlivade, då jag och vänner inte alltid är behärskade och civiliserade under spelkvällar :angel:, så jag är medvetet ute efter något som man kan dänga i golvet utan att gråta ekonomiskt. Jag har originalkontroller också, så det gör inget om kopiorna inte håller så länge.
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 446
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp