PS sidostycken

Grynet12

Trådstartare
Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på H**ks samt en nackpadd och undrar nu om PS sidostycken passar på andra träns? Är lite sugen på att testa elastiska vaggor

Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på H**ks samt en nackpadd och undrar nu om PS sidostycken passar på andra träns? Är lite sugen på att testa elastiska vaggor
Jag har ett par sidostycken från PS levade träns till annat nackstycke vilket funkar fint. De är väl 1,5 cm som de flesta tränsremmar. Vaggorna ger jag dock inte mycket för, resåren är så dålig att bettets tyngd när tränset hänger töjer ut den så det knappast gör någon skillnad.

Jag har ett par sidostycken från PS levade träns till annat nackstycke vilket funkar fint. De är väl 1,5 cm som de flesta tränsremmar. Vaggorna ger jag dock inte mycket för, resåren är så dålig att bettets tyngd när tränset hänger töjer ut den så det knappast gör någon skillnad.

Okej! Tack för svar:)

Även jag upplever de som väldigt korta. Har x full till min c ponny (cob huvud normalt sett) och det är för kort till vissa nackstycken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett hackamore från PS of sweden, då de kostar så pass mycket vill jag gärna höra för och nackdelar om tränsen...
2
Svar
26
· Visningar
4 956
Senast: Zoya
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 281
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka