Pruttande djur...

fejko

Trådstartare
Pruttar inte idisslare? Har aldrig upplevt att mina getter gör det. Hästar gör det ju ofta och i synnerhet när man borstar svansen, tar tempen eller har något annat ärende där bak. Hur är det med kossor? Får? Någon som vet?

Sv: Pruttande djur...

Jo det gör de.

Det var på nyheterna för ett tag sedan.. om att djuren släppte så mkt gaser så att det var miljöfarligt..(ozonlagret förtunnades) ngt i den stilen..

Idisslare släpper ifrån sig det mesta genom att rapa. Minns att de för ett par år sedan stod för 4 % av Sveriges totala metangasutsläpp...

Bubbla skrev:
Idisslare släpper ifrån sig det mesta genom att rapa. Minns att de för ett par år sedan stod för 4 % av Sveriges totala metangasutsläpp...

Ja rapa är de duktiga på fast det luktar ju åtminstone inte illa.

Jag sitter getvakt den har veckan och har efter tva dagar markt att:

1. Getter ater HUR mycket som helst! :eek: Det ar ju non-stop *tugg-slafs-gnafs-gnag* :D

2. Getter bajsar ditto. :devil:

3. Rapar gor de ocksa. :p

4. Getter far ens hjarta att smalta nar de sager godmorgon redan andra morgonen :love:

Aldrig mer kebab for min del! :bump:

fejko skrev:
Ja rapa är de duktiga på fast det luktar ju åtminstone inte illa.

Skojar du? Har du någonsin varit med om att ett idlisslade får rapat rakt upp i ansiktet på dig? Det är inte någon trevlig, luktfri upplevelse! :crazy:

Snuffsan skrev:
Skojar du? Har du någonsin varit med om att ett idlisslade får rapat rakt upp i ansiktet på dig? Det är inte någon trevlig, luktfri upplevelse! :crazy:

Inte en korap heller! Kor fiser också. Gör de det när de är förkylda och hostar så befinn er långt ifrån luktavstånd. Svärfars kor kan hosta till så hela koblajor daskar i väggen tre meter bort, 1 m över golvet! Det händer att folk kommer i vägen för bajsprojektilen varpå de ser ut som om de stått på åkern när gödselspridaren spred dynga. De luktar lika också! är inte förtjust i varken kor eller deras ammunition! :eek:

Snuffsan skrev:

Mina getter är väluppfostrade och rapar inte i ansiktet på folk ;)

Poxz skrev:
Jag trodde att kossor alltid var så lösa i magen att det liksom alltid kom skit när de försökte fisa... :D

jo, det är väl egentligen det som händer....
fis-skit! :rofl:
när dom gör det ena så kommer båda....

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka