Haha varför ska det alltid hoppas på åt höger och vänster bara för att det ska så vara!
Jag skrev ju såklart att jag tror för att jag lämnar det öppet för någon som har koll att i så fall rätta. Tycker inte riktigt att jag på något sätt då argumenterar stenhårt för någonting utan bara förklarar varför jag inte tycker det hade varit konstigt om jag (eller någon annan) behöver skriva på någon form av skadekontrakt för en dyr häst när jag (eller någon annan) provrider. Är det sedan, som någon sa, reglerat indirekt av lagen är det ju säkert så, och att man i så fall skulle, som när man provar bil, lämna personuppgifter och körkortskopia (tror faktiskt att jag skrivit under något när jag provade också, men det var för längesedan för att jag ska minnas) vid provridning ser jag inte alls som något konstigt. Om andra sedan gör det, ja det är ju er åsikt. Om det inte behövs, nej då behövs det inte. Jag förklarade bara varför jag tänker och tycker som jag gör, och är det någon som verkligen vet hur det skulle gått till får ni ju gärna delge, för jag startade inte en diskussion för att hävda min rätt, utan för att delge mina och ta del av andras åsikter i frågan