- Svar: 11
- Visningar: 1 223
Jag fick ju ytterligare ett svar på den annons jag la ut på FB angående medryttarhäst och igår var jag dit. Hon hade 4 hästar som hon behövde hjälp med. Så jag provred samtliga. Innan jag red så gissade hon vilka två som skulle kunna passa mig och det stämde. Den ena av dem är dock inte så väldigt aktuell med extrahjälp till och den andra är en D-ponny som är en projekthäst. Ponnyn kom till dem i somras och såg då ut som ett spjälstaket. Nu ser den mycket bättre ut men är fortfarande för tunn så den skrittade jag bara. Jag tyckte om hästen. Den kan nog bli jättefin med tiden. Den andra var en mindre häst och ägaren berättade att den var bra på galoppombyten. Det är ju något jag bara provat tidigare och inget som jag påstår att jag kan, men ägaren insisterade på att jag skulle prova. Så jag gjorde det och hästen bytte snällt .
De andra två hästarna var en lite grövre D-ponny och ett halvblod. Projekthästar båda två. Ponnyn var mysig men långsam. Men han kändes som en otroligt trevlig individ. Halvblodet red jag inte så lång stund. Hon har en lite trist bakgrund men blir säkert också fin på sikt.
Så nu finns det hästar att rida.
De andra två hästarna var en lite grövre D-ponny och ett halvblod. Projekthästar båda två. Ponnyn var mysig men långsam. Men han kändes som en otroligt trevlig individ. Halvblodet red jag inte så lång stund. Hon har en lite trist bakgrund men blir säkert också fin på sikt.
Så nu finns det hästar att rida.