Provrida eller inte?

E

emmelis

Har fått svar på min annons om medryttare, de är ett fyraårigt sto.. har sagt att jag ska komma och provrida på söndag men nu när jag tänker efter vet jag inte om jag kommer orka.. för det finns inga bussförbindelser till stallet.. isf måste jag cykla 7 km från närmsta busshållplats.. eller så kan hon hämta mig.. men de känns så jobbigt att inte kunna åka dit när jag vill på dagen och jämt vara beroende av henne.. men samtidigt är de så himla svårt att få tag i medryttarhäst. Och sen i höst kommer hon stå ytterligare längre bort, hemma hos dom, några kilometer längre.. vet inte alls hur jag ska göra .. va tycker ni ? Leta vidare eller ?

Sv: Provrida eller inte?

Om du känner redan nu att du inte kommer orka, så skulle i alla fall jag kolla efter en annan medryttarhäst. Det känns schystast mot hästägaren om du säger det direkt, att du kanske inte orkar, i stället för kanske någon vecka innan. Men jag tycker i alla fall att du borde prova, kanske är det drömhästen? Du behöver ju inte snöa in dej på just den hästen utan kan hålla ögonen öppna efter någon annan innan du ger ägaren ett definitivt svar. Lycka till! :D

Om det verkar bra kan du ju provrida i vilket fall och om det känns riktigt bra kan du ju ge det en chans ? kanske ha någon form av prövotid eller så :P

Lycka till

Om du känner tveksamhet redan så är det inte ett gott tecken enligt mig. Men samtidigt undrar jag vad det är som gör att det känns så svårt. Om du skulle cykla så tar det inte mer än max 30 minuter, i lugnt tempo, per väg. Hur enkelt är det att hitta med medryttarhäst närmare än så? Visst kommer det att ta tid med att ta dig dit och hem, men helt omöjligt låter det inte för mig. Jag skulle tycka det var skönt med cyklingen som uppvärmning på vägen dit och avslappning på vägen hem. Men det är jag det. Finns det hästar närmare ditt hem än så? Då kanske du ska avvakta ett svar från någon av de ägarna istället?!

Fattade inte så mkt av ditt inlägg..?

Först måste jag åka buss i ca 20 min och SEN cykla, och sen samma sak hem igen..

Klart de finns hästar som ligger närmare :S

"Då kanske du ska avvakta ett svar från någon av de ägarna istället?!" Va är de du snackar om? :S

jag tänker att det kanske är idé att iaf åk dit, kolla läget, provrida och se hur det verkar. allt är ju inte vad man tänker sig i alla fall, hästen kanske passar dig perfekt, eller kanske det är helt fel...
bara för att du kommer och provrider behöver ju inte betyda att du ska bli medryttare på den hästen

när jag var medryttare hade jag ca 1 timmes resa enkel väg, inkl ca 15-20 minuters promenad från busshållplatsen - men med den hästen var det värt det, jättefin häst och ägaren skule ha barn så jag fick göra allt det roliga en period

Fattade inte så mkt av ditt inlägg..?

Först måste jag åka buss i ca 20 min och SEN cykla, och sen samma sak hem igen..

Klart de finns hästar som ligger närmare :S

"Då kanske du ska avvakta ett svar från någon av de ägarna istället?!" Va är de du snackar om? :S

Du skrev inte hur lång bussresa du hade. Men 20 minuter är inte så mycket.

Vaddå klart att det finns hästar närmare? Det beror ju på var man bor...

Avvakta svar på din annons som du skrev om i första inlägget! :)

Leta reda på en annan häst som är närmare så slipper du enagera en hästägare när du själv än så länge igentligen inte vet vad du vill ?

Skulle själv bli trött på att lägga ner tid på en ev medryttare som inte vet vad den vill och lägga ner tid på att introducera denna för både häst och rutiner i stallet .

Mvh Mia

Jag tycker inte det är rättvist mot hästens ägare, om du tänker "sticka" inom en snar framtid. Jag har haft flera oseriösa medryttare på mina hästar genom åren och alla har liksom tröttnat efter olika lång tid och de har aldrig ens mockat, utan bara ridit. Vissa har kommit med någon dålig förklaring medan andra bara har stuckit sin väg, utan att ens höra av sig. Jag har inte haft medryttare på väldigt länge nu och frågan är om jag någonsin tänker ha det igen.

Det jag försöker säga är att du nog bör hitta en annan häst, som du är säker på att du kommer att orka med. Jag vet inte hur pass mycket tid du lägger på att hitta en häst att rida, men det bästa är väl om du låter det ta den tid det krävs, så att både du och hästens ägare känner att det blir bra. Lycka till, hur du än gör.

Leta reda på en annan häst som är närmare så slipper du enagera en hästägare när du själv än så länge igentligen inte vet vad du vill ?

Skulle själv bli trött på att lägga ner tid på en ev medryttare som inte vet vad den vill och lägga ner tid på att introducera denna för både häst och rutiner i stallet .

Mvh Mia

Vi hade inte bestämt nånting, jag skulle komma och titta förbi, ta en liten tur på hästen.. vi har pratat i telefon en gång, så så mycket tid har hon inte lagt ner ska jag säga..

Jag tycker inte det är rättvist mot hästens ägare, om du tänker "sticka" inom en snar framtid. Jag har haft flera oseriösa medryttare på mina hästar genom åren och alla har liksom tröttnat efter olika lång tid och de har aldrig ens mockat, utan bara ridit. Vissa har kommit med någon dålig förklaring medan andra bara har stuckit sin väg, utan att ens höra av sig. Jag har inte haft medryttare på väldigt länge nu och frågan är om jag någonsin tänker ha det igen.

Det jag försöker säga är att du nog bör hitta en annan häst, som du är säker på att du kommer att orka med. Jag vet inte hur pass mycket tid du lägger på att hitta en häst att rida, men det bästa är väl om du låter det ta den tid det krävs, så att både du och hästens ägare känner att det blir bra. Lycka till, hur du än gör.

Nej, jag hade inte tänkt att sticka, och det har jag inte gjort förut heller på fd. medryttarhästar..

Men ringde iaf igår och förklarade som det är, så nu ska jag leta vidare!

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 732
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30