Provpåsar

Avalon

Trådstartare
Finns de inga provpåsar när de gäller hästfoder?
Hundfoder finns ju att få i mindre påsar för att man ska kunna testa.
Men det kanske inte finns nån marknad för det inom hästfoder?
Jag kanske är ensam om att vilja ha denna möjligheten och slippa köpa hem dyrt foder som min häst inte vill äta....

Sv: Provpåsar

Nej, du är inte ensam. När jag letade efter ett mineralfoder min lilla pålla kan äta utan att bli dålig i magen hade det varit guld värt! Som det var nu tog det månader innan de andra hästarna i stallet tagit slut på överblivna sorter som inte funkade.

Nu händer det väl på mässor och liknande att man kan få ett smakprov med sig hem, men för det första brukar ju inte mässorna vara just när man behöver hitta ett nytt foder, för det andra brukar de ju inte ha med mineralfoder utan sina dyra müslisorter, och för det tredje så har jag börjat utveckla en akut allergi mot korkade foderförsäljare.

Frågade faktiskt om det förra veckan då min ena häst absolut inte vill äta mineralfodret jag köpt. Butiken skulle höra med sin leverantör men hade hittills inte hört talas om att det fanns. Så jag fick köpa en stor hink mineral foder som inte heller passade damen :devil: Tur att jag har en annan häst som äter i stort sett allt som läggs i krubban.

Så jag skulle gärna se att det fanns provpåsar eller mindre förpackningar på mineralfoder i alla fall.

Här är en till som gärna sett att det fanns provpåsar!

Hästis är kräsen och jag har inte hittat något mineralfoder som han kan tänka sig att äta och där värdena dessutom passar ihop med det övriga fodret, gissa om dom andra i stallet är glada? De lär nämnligen ha gratis mineraler i ca 1 år ;)

KL

Det borde väl gå bra att ringa direkt till tillverkaren och be om ett prov. Försöka duger väl ;)

Vi har köpt pelleterat mineralfoder från Kvar**yfoder. Har fungerat till alla våra 17 hästar.

Japp, det skulle verkligen vara bra att få tag på! Här är en till häst som inte tycker om sina mineraler. Och även fast jag blandar dem i övrigt foder så lyckas han på något sätt undvika dem och de ligger på botten av krubban då han är färdig :mad: Fråga mig inte HUR han gör, för jag har ingen aning, men han lyckas i alla fall ;)

Att kanske inte alla foderförsäljare har provpåsar i butik kan jag köpa men
fodertillverkarna borde ju ha de som service kan jag tycka.

Min Eq är återförsäljare till St Hippolyt. De har provpåsar.

Jag fick hem en hel pappkasse med provpåsar efter att ha pratat med St Hippolyt. Nu fanns det
inget av deras foder som passade min ponny, men provpåsar var inget problem var inget problem att få.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar