Provköra travruss

Felicia244

Trådstartare
Hej! Imorgon ska jag provköra ett russ på 4 år som har tävlat några gånger i trav. Hon har inte tävlat på 2 månader nu och har gått på bete. Vet inte om de kört henne. Det är långt att åka så jag har bara möjlighet att provköra 1 gång. Passar hon tar jag med henne hem samma dag!
Men jag skulle vilja ha lite tips på vad jag skall kolla på? Ska ju ha henne till ponnytrav och vill ha lite tips!

Sv: Provköra travruss

Jag tycker att du ska titta på vad hon har presterat på banan, hur ser hennes "rad" ut, finns det placeringar, hur ligger hennes rekord, tid, åt vilket håll har det gått, är det jämna tider eller väldigt ojämna?
Rent allmänt är att hon ska vara lyhörd i vagnen och taktfast och inte rulla över lätt till galopp eller någon oren stötig variant av trav.
Lycka till :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 144
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama