Provat sadel, behöver lite hjälp!

N

Nitra

Jag har fått låna hem en sadel på prov och jag känner mig lite tveksam. Den ligger bra när jag rider och jag trivs med den. Hästen brukar inte säga så mycket men verkar trivas. Dock så glider den fram en del och det gör att han störs i galoppen. Han har lite ponny mage så jag funderar på om det är den som trycker fram sadeln eller om den helt enkelt inte ligger så bra ändå.

Sen så är den en 17 1/2" tycker ni att den ser stor ut i sitsen till mig?

10610847.jpg

10610848.jpg

10610849.jpg

10610846.jpg

Tack!

Sv: Provat sadel, behöver lite hjälp!

Du sitter ju i världens stolsits i den, så du ska absolut inte köpa den! Sadeln ser ut att vara för smal för hästen och ser även ut att vara för rak. ycker också att sätet är lite för stort för dig, 16½-17" hade passat bättre.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 899
Senast: caballus
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 583
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar