Provat något nytt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter jobbet idag gav jag mig iväg till ett kampsportcenter på orten för att prova på. Klassen jag gick på var en blandning av Aiki - Jujutsu och Karate. Jag kom tyvärr lite sent och missade intron eftersom jag inte hittade dit. Det stod på hemsidan att lokalen skulle ligga vid djurkliniken. Eftersom jag visste var den fanns trodde jag att det skulle vara lätt att hitta. Nu råkade det vara så att det dykt upp en ny klinik ett par hundra meter från den och det var där kampsportcentret låg.

Först var det uppvärmning två och två där man skulle försöka nudda den andra med någon hand samtidigt som man skulle försöka undvika att den andra kom åt en. Sedan gjordes ytterligare en variant på den övningen men med 3 stycken där en person skulle skydda en annan person från en tredje. När vi var varma gjorde vi lite stretch och styrkeövningar på golvet. Sedan fick vi lära oss att avvärja slag, att ta oss loss från olika grepp, att slå/boxas med knytnävarna och olika sparkar.

Tjejen jag övade med hade grönt bälte och undrade om det verkligen var första gången jag höll på med det där. Ja, det var ju det, så när som på en halv termin aikido för över 20 år sedan (och det var ju helt utan slag). Hon tyckte att det såg ut som om jag hade gjort det där förr. Det var ju ett bra betyg för total en nybörjare :D . Tydligen var det lite tryck i mina nävar också när vi boxades och hon höll i mitsen. "Hästtjej", var min förklaring på det :D .

Jag tyckte att det var rätt kul. På onsdag finns det möjlighet att prova samma sak igen, så jag ska nog göra det. Det är ju en himla tur att det inte krockar med ridningen på tisdag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 635
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp