Provade sadel igår

alazzi

Trådstartare
Och den var uppkallad efter min tränare :)

Är det nördigt eller kul att rida i en sadel som ens tränare har formgivit?
http://www.deuber.de/start/index.html

Firman är samma firma som tillverkar BB-sadeln så de gör verkligen kvalitetsadlar.

Senast ändrad:
Sv: Provade sadel igår

Hehe inte om det är en bra sadel och tränare ;)

Sadeln var ärligt talat den skönaste westernsadeln som jag har ridit i. Och jag har ändå haft de flesta av de kända märkena på prov till min häst.

Till ett mycket attraktivt pris.

Firman t.o.m. exporterar sadlar till USA.

Jag skulle bara bli glad om jag var tränare. Och är du och hästen nöjd så är allt jätte bra.

Jo, fast det känns väldigt töntigt på något sätt. Här går man iväg och köper en sadel bara för att man är nöjd med tränaren ungefär.

Fast det är kanske ännu töntigare att köpa en sadel som heter någon annan känd tränares namn :devil:

Bra fråga ;)

Vi har precis beställt en sadel som är utformad av den person i Tyskland som vi köpte vår Quarter ifrån.

Det är rätt kul med tyska sadlar för nästan alla kända tränare har en "egen" sadel. Hittade bl.a. en Jean-Claude Dysli och honom har jag ju tränat för.

alazzi skrev:
Det är rätt kul med tyska sadlar för nästan alla kända tränare har en "egen" sadel. Hittade bl.a. en Jean-Claude Dysli och honom har jag ju tränat för.

Finns många bra sadlar men vi fastnade för en Steffen sadel, som även AJ rekommenderade.

Du kanske skulle passa på att utforma en egen Alazzi sadel nu när du ändå är i Tyskland ;) Typ Alazzi Super Reiner eller nåt...

Formgivningen är ju bara en utseendefråga så det har ju ingen betydelse om det är Svensson eller Olsson som står där med namnet. Det är hur den är gjord, kvalitén, som har nån betydelse.

Ja, och det finns folk som går på det också. :smirk:

Bill skrev:
Ja, och det finns folk som går på det också. :smirk:

Och med det menar du?

Vi visste inte ens att sadeln hade det namnet när vi provred den. Det kollade vi upp på nätet efteråt.

Sadeln ligger bra på hästen och vi sitter bra i den.

Skulle det vara "bättre" med en Tex Tan t.ex? För betydligt mer pengar?

Vi får en råhudsklädd bom, kvalitetsläder och en skön sadel som passar oss och hästen.

Känner du öht taget till denna firma?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 017
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur