Prova på? Vart då?

J

Jenny054

Jag vill gärna prova på distans, dels för att jag vill känna hur jag klarar det och sen hur min kuse sköter sig. Dock brukar hon sköta sig mycket fint med andra och vi brukar kunna rida runt 2 mil, men träning är ju alltid bra.

Vart runt värmland finner jag träningsritter?

Kollade på distansvärmlands hemsida, men den är ju så urusel uppdaterad.
Senast uppdaterad 2008 nångång, men jag tror mer tryckfelsnisse varit i farten.. ;)

Sv: Prova på? Vart då?

Undrar om du har rätt adress till Värmlands Distansryttare?
http://www.distansivarmland.se/
De arrangerar Hearitten den 18/4, med bland annat 20 km PP och A9-ritten 24/5.

Rätt sida har jag ja.
Många länkar funkar inte ens och klicka på. :(

Du kan även kolla här: Då hittar du fler ritter även utanför Värmland.

http://www3.ridsport.se/templates/Pages/NewsList____531.aspx

Tacktack. :)

Jag vill gärna prova på distans, dels för att jag vill känna hur jag klarar det och sen hur min kuse sköter sig. Dock brukar hon sköta sig mycket fint med andra och vi brukar kunna rida runt 2 mil, men träning är ju alltid bra.

Vart runt värmland finner jag träningsritter?

Kollade på distansvärmlands hemsida, men den är ju så urusel uppdaterad.
Senast uppdaterad 2008 nångång, men jag tror mer tryckfelsnisse varit i farten.. ;)

Nu tycker jag att du är kinkig :(, http://www.distansivarmland.se/ är inte uruselt uppdaterad utan det är den mänskliga faktorn med felskrivning som du själv antyder.

Under menyn Nyheter så står det 2009 lite längre ner så då kan man ganska enkelt räkna ut att det är en felskrivning det som står ovanför?

Alla menyer (länkar) till vänster på hemsidan är klickbara för mig utom den som heter KLUBBENS RYTTARE?:confused:

Som tidigare sagts i denna tråd så finns det möjlighet att starta PP20 km på Hearitten som går av stapeln den 18/4, sista anmälningsdag 7/4.

/Camilla

Nu tycker jag att du är kinkig :(, http://www.distansivarmland.se/ är inte uruselt uppdaterad utan det är den mänskliga faktorn med felskrivning som du själv antyder.

Jo sidan är tyvärr ganska dålig.

Ingen info om själva föreningen
Tom sida vid mötesprotokoll
Ingen info eller tips all för nya ryttare som vill testa på distans.
Vad krävs, hur går det till osv.

All sådan info har jag tyvärr fått söka på andra läns distanssidor. :(

Jo sidan är tyvärr ganska dålig.

Ingen info om själva föreningen
Tom sida vid mötesprotokoll
Ingen info eller tips all för nya ryttare som vill testa på distans.
Vad krävs, hur går det till osv.

All sådan info har jag tyvärr fått söka på andra läns distanssidor. :(

Orsaken till att en del sidor är tomma är att föreningen har bytt namn (fd. Filipstadsbygdens Ridsällskap) och i samband med det har gjorts en ny hemsida.

Det finns en gästbok och ett forum där du kan ställa alla frågor du vill ha svar på och jag är övertygad att många skulle svarar dig då så gott dom kan.

Distansfolk är kända för att vara hjälpsamma och tillmötesgående!:bump:

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Miingla
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: seahawk
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 383
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 447
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår