prova på ritt

roxanne

Trådstartare
Lite funderingar... måste man vara med i någon klubb för att vara med i en prova på? Och måste man ha Grönt Kort? Licenser behövs inte?

Det är så olika vad som krävs, så det bästa är att titta i propositionen. Om pröva på´n hålls på samma dag som andra tävlingsklasser så är kraven högre. Lite synd då jag tycker att en prova på är just en prova på. Kontakta gärna din distriktgrenledare och se om det är något på gång i ditt distrikt. Vi har i Närke t.ex. massor av mer informella träningsritter. Grenledarna kan du säkerligen hitta genom ridsportförbundets hemsida om du letar under distans.
Hälsning Maja

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: tara
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 338
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka