Prova På Hovdala

mahlmt

Trådstartare
Nån som ska vara med?
På Hovslingan, Hässleholm med två klasser 12km och 20km. Superbra eftersom 4-åringar också kan få vara med.
Lite kul o veta om nån Bukemänniska tänker starta?
// Linda

Sv: Prova På Hovdala

Från vårt stall kommer 2 hästar och från ett annat stall i närheten kommer ytterligare 2. Av dessa är 3 helt oerfarna distansryttare med 3 lika oerfarna hästar. Bra sätt att få in fler i sporten!

jag hade tänkt vara funktionär, ev kommer min medryttare med min lilla distanshäst:)

Det blev ganska många anmälda.
7 st i klass 2.
15 st i klass 1.
// Linda

Nån som ska vara med?
På Hovslingan, Hässleholm med två klasser 12km och 20km. Superbra eftersom 4-åringar också kan få vara med.
Lite kul o veta om nån Bukemänniska tänker starta?
// Linda

:eek::eek::eek::eek::eek:
Jag bor granne med Hovdala och har inte hört en nyss om dethär?????

Tell me!

(jaja, föräldrahem då;) , tillfälligt student i Halmstad)

Det går inga lösa kor och får just på denna delen av hovdala men däremot innan man kör över färisten brukar man få och stå och vänta när ett gäng sävliga kor hasar sej över vägen...:laugh:

Fast vi har haft tävling bland korna på Revingehed 2 år. Det var inga problem. Brukar vara värre när kossorna finns på andra sidan staketet.
Problemet på Revinge var att skyltarna/banmarkeringen gicks ner av kossorna.
// Linda

Nu har min medrytatre också anmält sig till pp ritten med min häst. Hon har varit med och groomat mig 2 gånger när jag tävlat men aldrig ridit själv, så jag hoppas där finns någon snäll ryttare som vill hålla henne sällskap under ritten då hon är super nervös;)

Vi syns!

Hej!!

Jag ska vara med på 12 km denna gång som mjukstart.
Förra gången tog jag 3.2 det var tufft men roligt.
Jag har ju ett varmblod som är jobbig i starten , han tror nog att han ska tävla. Du vet trav hjärnor.
Jag fick gå en bit sist , så stollig var han.
Så håll tummarana.
Hur långt ska ni rida??
MVH Anette

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
716
Senast: Miingla
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 378
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka