Protokollskrivare?

S

Sia

Får den som skriver protokoll på en dressyrtävling äga en utav hästarna som bedöms??
Är det tillåtet att hon ska kunna göra det egentligen?
För visst kan hon antyda till domaren att det är hennes häst som är inne på banan och att domaren då kan sätta en bättre poäng pga det..

Sv: Protokollskrivare?

Ja, skrivaren får äga en häst som deltar i tävlingen.
Det är bara domaren det finns restriktioner för.
En domare sätter inte högre poäng bara för att skrivaren äger hästen.
Normalt känner ju inte ens domare och skrivare varandra.

Min kära mamma var protokollskrivare i en klass som jag red en gång. Hade en del intressanta kommentarer att förmedla sedan, allt skrivs ju inte i protokollet... ;)

nä och det är väl tur att allt inte skrivs. satt och skrev på en ponnydressyr, och det var så att man blev mörkrädd av att lyssna på domaren. :eek:

vore intressant om publiken under ritten kunde höra hur domaren kommenterar.......

När jag skrev för en domare för ett antal år sedan uppmanade han mig att gå ut och lägga ett bud på en av hästarna eftersom "ryttaren red så j-vla illa" - detta innan hon ens ridit in på banan.....
Kan tillägga att jag inte följde hans råd ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 329
Senast: Masqueradee
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 565
Senast: Habina
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Cs218
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka