Proteintillskott i grovfoderform?

sassiball

Trådstartare
Finns det något annat lucern hack man kan köpa än Kraffts? Tänkte mest på att just Krafft är ganska dyrt och dessutom inte jättemycket protein (105 g per kg) .

Jag har precis fått hem mitt lilla nyavvanda föl och hon är tunn och ser ut att kanske ha proteinbrist. Hon gillar inte kraftfoder, eller lucernpellets alls utan äter bara hö, därför vill jag byta ut en del av höet mot lucernhack, till jag får hem analyssvaren på höet.

Sv: Proteintillskott i grovfoderform?

Svenska Foder har två varianter, den ena med melass och den andra med sojaolja. Tydligen är den med sojaolja vansinnigt äcklig, eftersom inte ens vårt matvrak till halvblod äter den...

finns nog ganska många märken som har lusern, sen är det ju inte säkert att alla märkena finns där man själv bor bara...

Dangrönts Green Power. Finns en "vanlig" med melass, en som heter alfalfa och innehåller mer protein. Och en light som jag tror har mindre protein.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 846
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka