Gry
Trådstartare
Tänkte det kunde vara bra att ha en jämförelsetabell att ha som ungefärlig riktning som stöd. Jag vet att iden knakar på att de olika sorters proteingivorna innehåller annat också men ngnstans måste man ju börja ;-)
Kan vi hjälpas åt att jämföra protein? Vad ska vi utgå ifrån? 1 kg hackad lucern utan melass? Innehållet i det motsvarar ungefär 1kg krafft 125? Hur mkt soja motsvaras det?
Potatisprotein?
Pelletslucern?
Lucern m melass?
Granngårdens avel?
Krafft muskel
Har läst här att protein som inte finns i strå och om det ges för mkt kan göra så det bildas gifter i kroppen, visst stämmer det? Kan ju vara bra i
sammanhanget...
Och bäst av allt är förstås om allt finns i höet...
Jag skulle verkligen vara tacksam för hjälp, kanske att tråden är till allmän nytta också?
Kan vi hjälpas åt att jämföra protein? Vad ska vi utgå ifrån? 1 kg hackad lucern utan melass? Innehållet i det motsvarar ungefär 1kg krafft 125? Hur mkt soja motsvaras det?
Potatisprotein?
Pelletslucern?
Lucern m melass?
Granngårdens avel?
Krafft muskel
Har läst här att protein som inte finns i strå och om det ges för mkt kan göra så det bildas gifter i kroppen, visst stämmer det? Kan ju vara bra i
sammanhanget...
Och bäst av allt är förstås om allt finns i höet...
Jag skulle verkligen vara tacksam för hjälp, kanske att tråden är till allmän nytta också?