Proteinknölar?

B

Bisquit

Min häst får (enligt uträknad foderstat) för mycket protein, något som inte kan hjälpas då hon får det oavsett om jag tar bort/byter kraftfoder.

Jag har märkt att hon får s.k. proteinknölar lite här och var. Dom kommer och går, det är dock inte något som hon har ofta utan ibland sådär.

Är det farligt med proteinknölar eller behöver jag inte bry mig? :confused:

(Vet inte om jag har lagt den här tråden rätt )

Sv: Proteinknölar?

Du sänker ju proteinkvoten genom att ge halm eller betfor tex. Det är ju bättre om hästen inte får knölar, men det viktigaste är hur besvärande knölarna är för hästen!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka