Property brothers

MissFideli

Trådstartare
Jag tittar mycket på Property brothers och det är kul att se skillnaderna USA/Kanada vs Sverige. Men nått jag reagerat på är att man ofta sätter TV'n högt upp? Oftast över den öppna spisen. Och att den sällan sitter centrerad mot soffan. Fler än jag som tittar på de duktiga, och bildsköna, bröderna?

Klart en tittar på deras program - vilket inredningsprogram tittar jag inte på? Gillar stilen oftast. Buying and selling med brorsorna är ju också lite kul.
Och jag har också tänkt på tv-apparaterna som sitter så högt. Sonen har ju köpt hus med öppen spis och tänker ha tv över den. Jag har inte sagt något utan tänker att det får han väl upptäcka själv om det nu är konstigt perspektiv.

Klart en tittar på deras program - vilket inredningsprogram tittar jag inte på? Gillar stilen oftast. Buying and selling med brorsorna är ju också lite kul.
Och jag har också tänkt på tv-apparaterna som sitter så högt. Sonen har ju köpt hus med öppen spis och tänker ha tv över den. Jag har inte sagt något utan tänker att det får han väl upptäcka själv om det nu är konstigt perspektiv.

Jag skulle gärna se dom i Sverige ett tag. Men ja, en annan har ju fått lära sig att dom ska sitte i ögonhöjd. Ska det vara ögonhöjd där, får man ju stå upp.

Jag tittar mycket på Property brothers och det är kul att se skillnaderna USA/Kanada vs Sverige. Men nått jag reagerat på är att man ofta sätter TV'n högt upp? Oftast över den öppna spisen. Och att den sällan sitter centrerad mot soffan. Fler än jag som tittar på de duktiga, och bildsköna, bröderna?
Det här med TV-höjden vet jag inte...... Jag ligger nästan alltid ner när jag tittar på TV, så då är TVn definitivt högre upp än ögonhöjd :D . Men även när jag sitter hamnar min TV lite högre än så, fast nog inte så högt som den gör i flera av programmen. Men det var faktiskt ett program när jag minns att de som skulle bo i huset ville ha TVn på ett visst ställe, men då avrådde bröderna för att det skulle bli för högt, enligt dem.

Jag tror de sätter tv:n ovanför öppna spisen för att det ska se snyggt ut. Sen har väl många tv:ar väggfästen som går att vinkla åt sidorna? Alltså när de ska kolla tv så vrider de den i ”rätt” läge.

En annan sak jag reagerar på är husets storlek. Vi var 5 st som växte upp i ett hus på 124 kvm. Ingen av oss hade på något vis pytterum, även om några var relativt små. Men här tittar man på hus på närmare 300 kvm? Och var ligger storleken? Ofta ser inte rummen så enorma ut?

Det där med höjden på TVn tror jag är en vanesak.

Vi köpte en sån där tv med ram som sitter platt på väggen och ser ut som en tavla (när den inte är på). Insåg snabbt att vi behövde ha vår nya TV betydligt högre än den förra. Inte många som hänger sina tavlor en knapp meter över golvet :D

I början var det lite ovant. Nu stör vi oss hemma hos andra att deras TV sitter så lågt :p

Vi har tv sittande uppe på väggen, jag tänker inte på att den skulle sitta konstigt, det är ju som på bio och typ lika stor skärm...

En annan sak jag reagerar på är husets storlek. Vi var 5 st som växte upp i ett hus på 124 kvm. Ingen av oss hade på något vis pytterum, även om några var relativt små. Men här tittar man på hus på närmare 300 kvm? Och var ligger storleken? Ofta ser inte rummen så enorma ut?
Många rum? Mer än en toalett? Inredd källare?

Inte sett så mycket på programmet men i de kretsar jag varit i i USA (övre medelklass som bor i välbärgade villakvarter) har badrum till varje sovrum, ev kan barnen ha ett delat mellan rummen samt ett till gäster. Tar ju endel boyta. Sen hade många både fin-vardagsrum och vanligt vardagsrum.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 794
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar