Comatose
Trådstartare
Jag pluggar och har en massa tid mitt på dagen då jag inte är bunden till någon plats, dessutom behöver jag extrapengar, så jag satte ut en annons på Blocket om att jag gärna promenerade folks hundar mot betalning. Det var igår och redan idag har jag fått tre svar. Nu är då frågan - hur mycket betalt tar man? Jag har inte möjlighet att ha hundarna hemma hos mig hela tiden, utan det blir istället så att jag går hem till hunden och tar med den ut på, låt oss säga, en timmes promenad. Vad skulle ni betala för det - per gång?
Om jag skulle ta emot hunden hemma hos mig ett helt dygn om ägarna är bortresta - vad bör de betala då?
Fråga nummer två är - hur gör jag det här vitt? Det kommer ju inte bli några jättesummor direkt, men måste jag skaffa F-skattesedel? Jag har för mig att det finns en gräns för hur mycket man kan tjäna på sin "hobbyverksamhet" innan man måste skatta - hur fungerar det där?
Jättetacksam för svar!
Om jag skulle ta emot hunden hemma hos mig ett helt dygn om ägarna är bortresta - vad bör de betala då?
Fråga nummer två är - hur gör jag det här vitt? Det kommer ju inte bli några jättesummor direkt, men måste jag skaffa F-skattesedel? Jag har för mig att det finns en gräns för hur mycket man kan tjäna på sin "hobbyverksamhet" innan man måste skatta - hur fungerar det där?
Jättetacksam för svar!

Senast ändrad: