Prokastinerar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konsten att göra en tavla har dör mig enda sedan barna ben fallit sig naturligt.
Som liten ritade jag på mina väggar när mina ritblock. Och målarböcker var slut.
I skolan fyllde jag räknehäften och busshållplatser med min konst . 5a i bild 2a i matte.
Innan jag fick barn målade jag på nätterna jobbade på dagarna och sov på kvällarna .
Under mina barns uppväxt målade jag förvisso om huset både invändigt och utvändigt med jämna mellanrum .
Men tavlorna i olja , akvarell akryl och kol blev det inte något av då jag var för trött att jag somnade så fort barnen gått och lagt sig.
Nu har dom flyttat ut och jag kan jobba hemifrån om jag så önskar . Alltså har jag återerövrat min tid , då slår prokastineringen till med full kraft lägger jag energin på dammsuga varje dag , vika tvätt , diska ,damma sortera på vinden göra fint i fönstren plantera om krukväxter you name it .
Jag gör allt annat utan att måla
Fast jag har en beställning jag har mätt och skissat upp motivet på papper köpt nya penslar , duk och ram vet vilka färgnyanser som jag måste blanda .
I huvudet har jag målat denna tavla 12 ggr om dagen i 3 veckor samtidigt som jag städar tills jag stupar i säng allt för att slippa misslyckas med målningen tänk om inte andra ser vad den föreställer? Jag kanske inte kan måla i olja nu?
Aldrig kunnat det heller ! ;Viskar inre kritikern . )
Jag gör det en annan dag för nu måste jag dammsuga soffan vädra filtar och piska mattan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka