Nu kör vi igen, nu länkar jag bilder från Google drive eftersom "fotohinken" haft den goda smaken att stänga av all direktlänkning om man inte betalar en massa pengar.
Jag började ju i våras med en helt tom och naken container ställd på plintar.
Gaveltakstolen var inte helt lätt att få till, dels ska det vara takutsprång åt framsidan och sen är takhalvorna olika långa med olika vinkel och jag säger bara tack gode gud för att laser är uppfunnen för den har sparat otroligt med tid.
Sen skulle f*nskapet upp också, svintung, och själv var jag också naturligtvis men Avanten med kranarmen fixade det lätt.
Ja sen var det bara att fortsätta bygga och regla väggar, resa takstolar, lägga tak, isolera och spika väggar.
("Byggställningen" för att komma upp till nock är nätburarna jag har ved i, troligen inte helt godkänd men med spännband och lite virke blev den skitstadig, "stegen" är en kabelstege från en riven industri.)
Den här byggställningen är lite seriösare, ställage från samma industri och skitstadig men lik förb. inte godkänd som arbetsställning annat än för Polacker,,,,,,,ja och mig då.